7. Cíle
V důsledku vylepšení tratě se maximální rychlost pro osobní vlaky zvýší ze současných 70 - 100 km/hod na 115 - 160 km/hod. Umožní také využívání vlaků s výkyvnou skříní a zkrátí cestovní časy vlaků Euro-city a Inter-City na tomto úseku. Po dokončení obnovy celého úseku trati se cestovní časy u vlaků s výkyvnou skříní zkrátí o 17 minut a u klasických vlaků o 12 minut z celkového cestovního času v délce 1 hodina 23 minut. Kapacita tratě se zvýší ze současné úrovně 116 na 150 párů vlaků během 24 hodin.
Při tom se předpokládá, že investice přispějí ke stimulaci zvýšené poptávky po službách železniční přepravy. Poptávka výrazně poklesla na začátku devadesátých let minulého století, ale v roce 1999 se opět zvýšila. Budoucí výrazné zvýšení bude záviset na zlepšení současného špatného stavu sítě. Po dokončení vylepšení celého úseku trati Česká Třebová - Přerov se předpokládá zvýšení osobní přepravy mezi 66 % a 90 % a nákladní přepravy mezi 51 % a 68 % během období 20 let.
Projekt též přispěje k celkové modernizaci transevropských koridorů v České republice, která je nyní v podstatné míře dokončena pro transevropské koridory IV a VI, a tedy i k interoperabilitě české sítě se současnými a budoucími sousedními státy EU. Toho bude také dosaženo zejména splněním doporučení UIC a dohod AGC (Evropská dohoda o hlavních mezinárodních železničních tratích) a AGTC (Evropská dohoda o významných kombinovaných dopravních tratích) o traťových rychlostech, ložných mírách a minimálních ložných třídách (22,5 tun na jednu nápravu).