CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 103/2004 Sb.m.s. Sdělení o sjednání Finančního memoranda - Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Optimalizace železničního úseku Zábřeh na Moravě - Krasíkov, Střední Morava, České republika 6. Popis

6. Popis

103/2004 Sb.m.s. Sdělení o sjednání Finančního memoranda - Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Optimalizace železničního úseku Zábřeh na Moravě - Krasíkov, Střední Morava, České republika

6. Popis

Toto opatření se týká celkové modernizace železničního úseku mezi Zábřehem na Moravě a Krasíkovem. Tento úsek, který v současné době měří 15,5 km, je jedním z pěti úseků 99,9 km trati mezi městy Česká Třebová a Přerov, která je součástí českého národního koridoru III. Tento úsek trati slouží jako spojení mezi koridory TEN IV a VI, které protínají Českou republiku a je identifikována ve zprávě TINA jako doplňková součást sítě. Takto tvoří součást přímého spojení mezi Prahou a důležitou průmyslovou oblastí Ostravy.

Trať Česká Třebová - Přerov ve svém současném stavu, stejně jako mnoho dalších částí české železniční sítě, trpí špatným technickým a provozním stavem, což má negativní dopad na kapacitu trati, rychlost a bezpečnost provozu. Na tomto základě se České dráhy rozhodly k důkladnému vylepšení stavu trati s předpokládanými investičními náklady ve výši 635 mil. eur.

Úsek, na který se vztahuje toto opatření je třetím z pěti, které mají být vylepšeny. Výstavba, která má zajistit obnovu 1. úseku mezi Olomoucí a Červenkou, začala v květnu 2002 a 2. úsek mezi Českou Třebovou a Zábřehem začne v srpnu 2002. Tyto úseky jsou spolufinancovány z EIB. Vláda přijala v červnu 2002 rozhodnutí stanovící celkový finanční balík pro dokončení národního železničního koridoru III, včetně úseku trati z České Třebové do Přerova. Dalšími zdroji financování jsou Státní fond investic v dopravě (který bude toto opatření spolufinancovat), půjčky (včetně půjček od EIB) a v budoucnosti možné financování z fondu soudržnosti.

Toto opatření představuje tyto hlavní investice:

- vylepšení železničních spodků a svršků, včetně posílení úrovně pláně traťového spodku, umístění nových kolejnic UIC 60 a přeložení trati do nové trasy;

- úplná rekonstrukce trakčního systému;

- rekonstrukce mostů (19) a výstavba nových mostů (8);

- tunely (3);

- podchod pro cestující (stanice Zábřeh);

- konstrukce pro technické instalace;

- protihlukové stěny.

Současně s tímto opatřením bude probíhat výměna systému signalizace, včetně automatického stavěcího a blokovacího zařízení v železničních stanicích.

Po vylepšení bude délka úseku zkrácena na 14,7 km. To představuje dvojí změnu trati v délkách 1,8 km a 2,57 km a výstavbu tří tunelů o celkové délce 966 metrů. Toto vyrovnání tratě je nutné pro umožnění vyšších rychlostí.