§ 98
1. Není-li z okolností jasné, kdo má odpovídat za vady množství nebo jakosti zboží (dopravce nebo odesílatel) nebo je-li možná odpovědnost obou a nárok se uplatňuje u dopravce, je kupující, aby neztratil právo na uplatnění nároku u prodávajícího v důsledku zmeškání lhůty, povinen ve lhůtě, stanovené pro uplatnění nároku u prodávajícího, uvědomit prodávajícího o uplatnění nároku u dopravce.
2. Vyplývá-li z prohlášení dopravce nebo z rozhodnutí soudu, že odpovědnost za daný nárok nese odesílatel, je kupující povinen - není-li jiná lhůta stanovena ve smlouvě, nejpozději do 30 dnů po obdržení odmítnutí dopravce nebo rozhodnutí soudu odeslat prodávajícímu doklady potvrzující nárok a přiložit kopii dopravcova dopisu, nebo rozhodnutí soudu. V takovém případě se nárok považuje za uplatněný včas.
3. Ustanovení odstavců 1 a 2 tohoto paragrafu se použijí i v případě nedojití (úplné ztráty) kupujícím zaplacené partie zboží do místa určení uvedeného v odesílací dispozici kupujícího, jestliže byla podle § 39 odst. 4 uplatněna reklamace vůči železnici při odeslání nákladu v přímé mezinárodní železniční dopravě.
4. Ustanovení odstavce 2 tohoto paragrafu se použijí i při nedojití (úplné ztrátě) kupujícím zaplacené partie zboží, jestliže dopravce, vůči němuž byla uplatněna reklamace, se zprostí odpovědnosti pro okolnosti nezávislé na odesilateli, avšak vzniklé před přechodem rizika náhodné zkázy nebo poškození zboží z prodávajícího na kupujícího.