§ 100
1. Prodávající je povinen projednat nárok pro jakost nebo množství zboží a dát kupujícímu věcnou odpověď (potvrdit souhlas s úplným nebo částečným uspokojením nároku nebo oznámit úplné nebo částečné odmítnutí uspokojení nároku) bez prodlení, avšak nejpozději během lhůty stanovené ve smlouvě. Jestliže ve smlouvě není stanovena taková lhůta, pak musí prodávající dát věcnou odpověď na nárok bez prodlení, avšak nejpozději během 60 dnů a u kompletních závodů a zařízení během 90 dnů počítáno ode dne obdržení projevu o uplatnění nároku prodávajícím.
2. Jestliže prodávající nedá věcnou odpověď na nárok ve lhůtě podle odstavce 1 tohoto paragrafu a kupující se obrátí na rozhodčí soud do doby, než obdrží odpověď, pak nese prodávající výlohy za arbitrážní poplatek nehledě na výsledek sporu. Ustanovení tohoto odstavce neplatí v případech uvedených v odstavci 3 tohoto paragrafu.
3. Jestliže v důsledku technicky odůvodněných příčin nemá prodávající možnost dát věcnou odpověď na nárok ve lhůtě podle odstavce 1 tohoto paragrafu, může navrhnout kupujícímu prodloužení této lhůty do určitého data.
4. Jestliže kupující nesouhlasí s návrhem prodávajícího o prodloužení lhůty pro věcnou odpověď na nárok a obrátí se na rozhodčí soud, řeší se otázka o výlohách za arbitrážní poplatek podle výsledku sporu.
5. Jestliže kupující souhlasil s návrhem prodávajícího o prodloužení lhůty pro věcnou odpověď na nárok, avšak prodávající nedá takovou odpověď během dohodnuté lhůty a kupující se obrátí na rozhodčí soud se svými požadavky, přenese rozhodčí soud při rozhodování záležitosti ve sporu výlohy za arbitrážní poplatek na prodávajícího bez ohledu na výsledek sporu.