4. Využívání klasifikace
Významnou výhodou KKOV oproti dřívější JKOV je zpřehlednění a stabilizace soustavy oborů vzdělání.
Nově zavedené kmenové obory tedy představují kategorie, do kterých jsou seskupovány obory vzdělání (vzdělávací či studijní programy), které jsou charakterizovány, zejména u středního školství, společným základem učiva, obsahovou příbuzností odborné přípravy, podobnými nároky na vybavení školy a potřebu kvalifikace učitelů a zejména obdobnou uplatnitelností v praxi.
Klasifikace kmenových oborů vzdělání tedy opět poskytne možnost jednotného kódování vzdělání každého jednotlivce, umožňující snadnou přiřaditelnost v rámci využití katalogů prací i katalogů povolání i v oblasti systémů evidence pracovníků i nezaměstnaných. Rovněž výrazně zjednoduší statistické sledování ve školské sféře.
Dosavadní obory vzdělání JKOV jsou přiřazeny k jednotlivým kmenovým oborům v převodníku (část IV. publikace KKOV).
Nově vznikající obory vzdělání (vzdělávací či studijní programy) budou přiřazovány k existujícím kmenovým oborům v rámci schvalovacího řízení MŠMT. Rovněž evidence těchto nově vznikajících oborů vzdělání (vzdělávacích či studijních programů) bude realizována pouze v rámci působnosti MŠMT.
ČSÚ bude v případě potřeby zajišťovat pouze aktualizaci klasifikace kmenových oborů vzdělání - KKOV.