CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 94/2003 Sb.m.s. Sdělení o přijetí Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě Postupy při snižování bojových obrněných vozidel destrukcí

Postupy při snižování bojových obrněných vozidel destrukcí

94/2003 Sb.m.s. Sdělení o přijetí Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě

Postupy při snižování bojových obrněných vozidel destrukcí

1. Každá smluvní strana bude mít právo zvolit si následující postup ničení bojových obrněných vozidel v místech snižování:

2. Postup při ničení řezáním:

(A) pro všechna bojová obrněná vozidla - demontáž speciálního zařízeni z podvozku, včetně snímatelného zařízení, které zabezpečuje obsluhu výzbroje ve vozidle;

(B) pro pásová bojová obrněná vozidla - vyřezání částí na obou stranách korby, které obsahuji otvory konečného převodu, svislými a vodorovnými řezy v bočních pancířích, příčnými řezy v pancířích podlahy a stropu a čelních nebo zadních pancířů tak, aby se otvory konečných převodů nacházely v odřezaných částech;

(C) pro kolová bojová obrněná vozidla vyřezání části na obou stranách korby v místech, kde se nachází uchycení redukční převodovky předního kola pomocí svislých, vodorovných a nepravidelných řezů bočních, předních, stropních a podlahových pancířů tak, aby uchycení redukční převodovky předního kola byla v odřezaných částech nejméně 100 mm od řezů; a

(D) pro bojová vozidla pěchoty a pro bojová vozidla s těžkou výzbrojí:

1) demontáž věže;

2) odřezání jednoho z kolébkových čepů hlavně a jeho uchycení ve věži;

3) pro závěrový systém hlavně:

a) přivařit tělo závěru k pouzdru závěru nejméně ve dvou místech;

b) rozřezat alespoň na jedné straně pouzdro závěru podél osy vedení závěru; nebo

c) rozřezat pouzdro závěru na dvě přibližně stejné části;

4) rozřezání hlavně na dvě části ve vzdálenosti nejvýše 100 mm od pouzdra závěru; a

5) vyřezáním dvou dílů z obvodu otvoru věže na korbě, každý z nich musí tvořit část výseče s úhlem ne menším než 60 stupňů s vrcholem minimálně 200 mm od obvodu v radiální ose, která má střed na podélné ose vozidla.

3. Postup při ničení výbuchem:

(A) nálož musí být uložena ve středu uvnitř vozidla na podlaze;

(B) druhá nálož musí být umístěna následovně:

1) pro bojová vozidla s těžkou výzbrojí v kanónu, kde jsou kolébkové čepy spojeny s lafetou nebo kolébkou;

2) pro bojová vozidla pěchoty na vnější straně pouzdra závěru a spodní skupině hlavně;

(C) všechny příklopy musí být zajištěny; a

(D) nálože musí být odpáleny současně tak, aby praskly boky a vrch korby. U bojových vozidel s těžkou výzbrojí a bojových vozidel pěchoty musí být zničeno zařízení kanónu tak, jak je uvedeno v bodu 2 (D) této části.

4. Postup při ničení rozdrcením:

(A) těžká, ocelová demoliční koule nebo odpovídající zařízení se musí opakovaně spouštět na korbu a věž pokud ji vozidlo má, dokud korba nepraskne alespoň na třech různých místech, a věž v jednom místě;

(B) navíc pro bojová vozidla s těžkou výzbrojí:

1) nárazy demoliční koule na věž musí vyřadit z provozu buď kolébkové čepy a uchycení čepů nebo viditelně zdeformovat pouzdro závěru; a

2) hlaveň musí mít viditelnou trhlinu nebo být ohnuta.