§ 1
Zřízení spotřebitelských rad
(1) Národní výbory mají zajišťovat na úseku zásobování obyvatelstva stále lepší uspokojování jeho potřeb a zvýšení kulturnosti a úrovně obsluhy. Tyto své úkoly mohou plnit jen za větší a účinnější účasti pracujících při řízení vnitřního obchodu zejména přímým působením spotřebitelů na zlepšení služeb prodejen a závodů veřejného stravování. Za tím účelem si národní výbory jako své aktivy zřizují spotřebitelské rady.
(2) Spotřebitelské rady zřizují místní, městské a obvodní národní výbory u prodejen, obchodních domů a závodů veřejného stravování (dále jen "prodejny"). Spotřebitelská rada se zřizuje podle místních podmínek pro jednu nebo několik, nejvíce však 5 prodejen. O zřízení spotřebitelské rady a jejím složení uvědomí národní výbor vedoucího prodejny a ředitelství organizace.
(3) Okresní národní výbory mohou stanovit, že spotřebitelské rady budou zřizovány i pro provozovny socialistických organizací poskytující služby obyvatelstvu (jako například opravny předmětů, provozovny provádějící údržbářské práce pro obyvatelstvo, čistírny a prádelny); přitom jim stanoví jejich úkoly.