CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 9/2003 Sb.m.s. Sdělení o Dohodě o mezinárodní příležitostné přepravě cestujících autokarem a autobusem (INTERBUS) Článek 3 - Definice

Článek 3 - Definice

9/2003 Sb.m.s. Sdělení o Dohodě o mezinárodní příležitostné přepravě cestujících autokarem a autobusem (INTERBUS)

Článek 3

Definice

Pro účely této Dohody budou použity následující definice:

1. "Autobusy a autokary" jsou vozidla, která jsou z hlediska své konstrukce a svého vybavení vhodná k přepravě více než devíti osob včetně řidiče a jsou k tomuto účelu určena.

2. "Mezinárodní příležitostná doprava" je přepravní služba uskutečňovaná mezi územími nejméně dvou Smluvních stran, která není zahrnuta pod definici linkové dopravy ani pod definici zvláštní linkové dopravy ani pod definici kyvadlové dopravy.

Tato přepravní služba může být provozována s určitou pravidelností, aniž by tím přestala být přepravní službou v příležitostné dopravě.

3. "Linková doprava" je přepravní služba, kterou je zajišťována přeprava cestujících po určených trasách, přičemž cestující mohou nastupovat a vystupovat na předem stanovených zastávkách. K přepravní službě v linkové dopravě se může vztahovat povinnost dodržovat předem stanovené jízdní řády a jízdní tarify.

4. "Zvláštní linková doprava" je přepravní služba, kterou je - bez ohledu na to, kdo ji organizuje - zajišťována přeprava určitého okruhu cestujících s vyloučením jiných cestujících s tím, že je provozována podle podmínek definovaných v odstavci 3.

Zvláštní linková doprava zahrnuje zejména:

a) přepravu pracujících mezi bydlištěm a zaměstnáním;

b) přepravu žáků a studentů mezi bydlištěm a vzdělávacím zařízením.

Skutečnost, že přepravní služba ve zvláštní linkové dopravě může doznat změn v souladu s potřebami uživatelů, neovlivní její kvalifikaci jako linkové dopravy.

5.

(1) "Kyvadlová doprava" je přepravní služba, kterou jsou opakovanými jízdami tam a zpět přepravovány předem zformované skupiny cestujících z jediného místa odjezdu do jediného místo určení. Každá skupina sestávající se z cestujících, kteří vykonali jízdu tam, bude přepravena zpět do místa odjezdu pozdější jízdou stejným provozovatelem dopravy.

Místo odjezdu a místo určení jsou místa, kde jízda začíná a kde jízda končí, vždy však včetně míst ležících v okruhu 50 km.

(2) V kyvadlové dopravě nesmí cestující během cesty nastoupit nebo vystoupit.

(3) První zpáteční jízda a poslední jízda tam ve sledu jízd kyvadlové dopravy budou uskutečněny prázdné.

(4) Kvalifikace přepravní služby jako kyvadlové dopravy nebude dotčena skutečností, že po dohodě příslušných orgánů zúčastněné Smluvní strany nebo stran:

- cestující, nehledě na ustanovení pododstavce 1, vykonají zpáteční jízdu s jinou skupinou nebo s jiným dopravcem;

- cestující, nehledě na ustanovení pododstavce 2, nastupují nebo vystupují v průběhu jízdy;

- první jízda tam a poslední zpáteční jízda ve sledu jízd kyvadlové dopravy, nehledě na ustanovení pododstavce 3, jsou uskutečněny prázdné.

6. "Smluvní strany" jsou signatáři, kteří vyjádřili svůj souhlas s tím, že se cítí být vázáni touto Dohodou, a pro něž tato Dohoda vstoupila v platnost.

Tato Dohoda se bude aplikovat na územích těch států, kde se aplikuje Smlouva o zřízení Evropského společenství v souladu s podmínkami stanovenými v této Smlouvě, a dále na území Bosny-Hercegoviny, Bulharska, České republiky, Estonska, Chorvatska, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Moldavska, Polska, Rumunska, Slovenska, Slovinska a Turecka.

7. "Příslušné orgány" jsou orgány určené členským státem Evropského společenství a dalšími Smluvními stranami k provádění úkolů uvedených v částech V, VI, VII, VIII a IX této Dohody.

8. "Tranzit" znamená část dopravního výkonu územím Smluvní strany, aniž by zde cestující nastupovali a vystupovali.