CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 9/1984 Sb. Vyhláška Federálního ministerstva dopravy o kontejnerovém přepravním řádu § 29 - Náležitosti reklamací a jejich vyřízení

§ 29 - Náležitosti reklamací a jejich vyřízení

9/1984 Sb. Vyhláška Federálního ministerstva dopravy o kontejnerovém přepravním řádu

§ 29

Náležitosti reklamací a jejich vyřízení

(1) Práva z přepravy kontejnerových zásilek uplatňuje:

a) jde-li o náhradu škody za ztrátu nebo zničení kontejnerové zásilky, odesilatel, který předloží druhopis kontejnerového přepravního listu, nebo příjemce, který předloží kontejnerový přepravní list nebo druhopis postoupený mu odesilatelem; při částečné ztrátě nebo poškození kontejnerové zásilky odesilatel nebo příjemce, který předloží kontejnerový přepravní list.

V obou případech přepravce předloží i průpis komerčního zápisu, jestliže mu byl vydán,

b) jde-li o pokutu podle § 26 odst. 1 nebo o náhradu jiné škody než pod písmenem a), vzniklé v souvislosti s překročením dodací lhůty, příjemce, který předloží kontejnerový přepravní list,

c) jde-li o vrácení přepravného nebo přeplatku přepravného, ten, kdo přepravné nebo přeplatek zaplatil. Odesilatel předloží druhopis kontejnerového přepravního listu, příjemce kontejnerový přepravní list,

d) jde-li o vrácení pokut a jiných částek nezapsaných v kontejnerovém přepravním listě, ten, kdo předloží doklad o jejich zaplacení.

(2) Byl-li příjemci vydán místo kontejnerového přepravního listu náhradní přepravní list, předloží oprávněný tento doklad.

(3) V reklamaci musí oprávněný uvést své požadavky, stručně je zdůvodnit a připojit příslušné doklady, reklamuje-li náhradu škody, připojí též doklad o ceně. Jsou-li připojené doklady neúplné, vyzve kontejnerový dopravce neprodleně oprávněného k jejich doplnění, a to v přiměřené lhůtě, která nesmí být kratší než osm dní. Předloží-li oprávněný doklady v této lhůtě, platí, že reklamace byla řádně podána.

(4) Socialistické organizace nemusí uplatňovat svá práva vůči kontejnerovému dopravci a kontejnerový dopravce vůči nim, jde-li v jednotlivých případech o částku nepřevyšující 30 Kčs. Toto omezení neplatí, jestliže se odůvodněné reklamace soustavně opakují.

(5) Kontejnerový dopravce je povinen vyřídit podanou reklamaci a zpravit oprávněného o uznání nebo zamítnutí jeho požadavku do tří měsíců ode dne odeslání reklamace poštou nebo ode dne osobního doručení reklamace. Kontejnerový dopravce vrátí oprávněnému současně předložené doklady.