Příloha č. 4
Popis administrativních a účetních postupů, systému vnitřní kontroly a systému pro vyřizování stížností a reklamací dlužníků
Popis administrativních a účetních postupů, systému vnitřní kontroly a systému pro vyřizování stížností a reklamací dlužníků obsahuje
a) seznam a popis identifikovaných rizik, kterým bude žadatel vystaven při činnosti správce nevýkonného úvěru, a dalších souvisejících rizik a popis opatření k jejich omezování, včetně určení akceptovatelné úrovně rizik s vysvětlením pro každé identifikované riziko,
b) postupy provádění kontrol, včetně uvedení jejich četnosti a počtu pracovníků určených k provádění kontrol, identifikační údaje těchto pracovníků, jsou-li již známy, a způsob vyhodnocení výsledků kontrol a přijímání opatření k odstraňování zjištěných nedostatků, včetně ověřování účinnosti přijatých nápravných opatření,
c) účetní postupy pro účetní případy týkající se činnosti správce nevýkonného úvěru a popis způsobu vykazování aktiv a závazků z činnosti správce nevýkonného úvěru v rozvaze a nákladů a výnosů týkajících se vykonávání činnosti správce nevýkonného úvěru ve výkazu zisku a ztráty,
d) identifikační údaje osoby odpovědné za správu a řízení žadatele, za finanční řízení a sestavení finančního plánu, za řízení rizik, za informační systémy a komunikační technologie a za vnitřní kontrolní funkce, včetně periodicky se opakujících a průběžných kontrol a kontrol dodržování vnitřních a právních předpisů a jejich vzájemného souladu, a životopis obsahující informace o odborné způsobilosti a zkušenostech,
e) popis postupů k řízení střetů zájmů a identifikace vzájemně neslučitelných funkcí,
f) hodlá-li žadatel svěřit výkon některé významné provozní činnosti vztahující se k činnosti správce nevýkonného úvěru pověřené osobě, též popis způsobu, jakým je zajištěna účinnost opatření ke zmírnění rizik vymezených v seznamu podle písmene a), včetně zajištění kontinuity poskytované činnosti, a popis způsobu sledování a kontroly této činnosti z důvodu zachování úrovně kvality systému vnitřní kontroly, včetně popisu pravidel pro výběr této osoby,
g) popis způsobu sledování a kontroly poboček, pokud byly zřízeny, v rámci systému vnitřní kontroly, včetně přehledu kontrol na dálku a kontrol na místě, které žadatel hodlá v pobočkách provádět, a informace o četnosti jejich provádění a způsobu zajištění,
h) popis vnitřní správy a řízení a vnitřní kontroly skupiny, je-li žadatel osobou ovládanou jinou regulovanou institucí,
i) popis postupu pro řešení stížností a reklamací dlužníků, včetně uvedení kontaktního místa, adresy elektronické pošty a identifikačních údajů osob a údaje o útvarech, které mají v působnosti poskytování pomoci dlužníkům v případě výskytu stížností a reklamací, a
j) popis vedení evidence stížností a reklamací dlužníků a evidence opatření přijatých k jejich řešení.
------------------------------------------------------------------