§ 2
Právo k reklamaci a k žalobě nezaniká:
1. při překročení dodací lhůty u cestovního zavazadla, byly-li podány u jedné ze železnic jmenovaných v § 2 článku 41 této Dohody do 30 dnů ode dne odběru cestovního zavazadla cestujícím, den odběru v to nečítajíc;
2. při částečné ztrátě nebo poškození cestovního zavazadla:
a) jestliže ztráta nebo poškození byly zjištěny před odběrem cestovního zavazadla cestujícím podle předpisu článku 32 této Dohody;
b) jestliže sepsání zápisu nebo zjišťování, k němuž mělo dojíti podle článku 32 této Dohody, nebylo provedeno pouze vinou železnice;
3. při zevně neznatelných vadách, které byly zjištěny teprve po odběru cestovního zavazadla cestujícím, jsou-li zároveň splněny tyto podmínky:
a) když železnice neumožnila cestujícímu přesvědčiti se ve stanici určení o stavu cestovního zavazadla;
b) když cestující požádal o zjištění stavu cestovního zavazadla podle článku 32 této Dohody ihned po objevení škody a nejpozději do tří dnů po odběru cestovního zavazadla;
c) dokáže-li cestující, že škoda vznikla v době mezi přijetím cestovního zavazadla k přepravě a jeho výdejem;
4. při nárocích na vrácení zaplacených částek.