§ 4
Příkazy k obstarání, popřípadě vykonání jednotlivých úkonů
(1) K obstarání, popřípadě vykonání jednotlivých úkonů dává objednatel železnici v souladu se smlouvou příkazy, pokud nejsou obsaženy již ve smlouvě.
(2) Příkaz musí obsahovat údaje, potřebné k řádnému splnění požadovaných úkonů.
(3) Objednatel dává příkazy ve lhůtě dohodnuté ve smlouvě. Není-li lhůta dohodnuta, musí být příkaz dán tak včas, aby nedošlo ke zdržení zásilky za přepravy nebo k jejímu nežádoucímu skladování.
(4) Železnice je povinna upozornit objednatele na nejasnost, neúplnost nebo neproveditelnost příkazu.
(5) Pokud železnice neobdržela příkaz včas anebo vůbec, a hrozí-li nebezpečí z prodlení, je povinna provést taková opatření, která považuje z hlediska objednatele za nutná, popřípadě užitečná v zájmu objednatele.
(6) Železnice má právo odmítnout plnění příkazu v případě, že
a) objednatel neposkytne spolupůsobení, k němuž se zavázal ve smlouvě,
b) příkaz došel od objednatele tak opožděně, že jej nebylo možno vykonat,
c) příkaz zní na provedení úkonů, které smlouva neobsahuje,
d) příkaz je v rozporu s právními předpisy.
(7) Objednatel dává příkaz písemně, dálnopisem, výjimečně při nebezpečí z prodlení též telegraficky, telefonicky nebo ústně. Telefonický, telegrafický a ústní příkaz musí být objednatelem potvrzen písemně do tří dnů po udělení příkazu. Není přípustné zapisovat příkaz do přepravní listiny.
(8) Telefonický a ústní příkaz zapisuje železnice v doslovném znění do zvláštního záznamníku. Při rozdílnosti evidence v obsahu telefonického nebo ústního příkazu je rozhodující znění uvedené v záznamníku železnice, pokud objednatel neprokáže něco jiného.
(9) Odmítnutí plnění příkazu s uvedením důvodu oznámí železnice objednateli dálnopisem, telegraficky nebo telefonicky. Telegrafické nebo telefonické oznámení je železnice povinna potvrdit do tří dnů písemně, s uvedením důvodu pro odmítnutí.