58. Vychovatel
3. platová třída
3.01. Pomocné práce při výchově v předškolních a školských zařízeních (pomocný vychovatel v předškolní výchově).
4. platová třída
4.01. Odborné rutinní práce při výchově dětí v předškolních zařízeních (pomocný vychovatel v předškolní výchově).
4.02. Odborné práce vztahující se k upevňování hygienických návyků, zkvalitnění společenského chování dětí a mládeže, dohled a kontrola zdravotního stavu ubytovaných (pomocný vychovatel).
7. platová třída
7.01. Výchova a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování obecně rozvíjející jejich osobnost, zájmy, znalosti a tvořivé schopnosti nebo zaměřená na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže (vychovatel).
7.02. Zajišťování zájmové činnosti dětí a mládeže, případně dospělých s všeobecným zaměřením; organizační zajišťování soutěží a přehlídek; organizační zajišťování činnosti externích pracovníků a dobrovolných spolupracovníků (vychovatel, instruktor, organizační pracovník).
8. platová třída
8.01. Výchova a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování specificky rozvíjející jejich osobnost, zájmy, znalosti a tvořivé schopnosti nebo zaměřená na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže s využíváním diagnostických, výchovně vzdělávacích a kontrolních metod při systematickém respektování jejich individuálních zájmů, schopností a předpokladů (vychovatel).
8.02. Zajišťování zájmové činnosti s úzkým odborným zaměřením, obsahové zajišťování soutěží a přehlídek, pedagogické a metodické vedení externích pracovníků a dobrovolných spolupracovníků, odborná pomoc v oblasti práce s dětmi a mládeží, popřípadě dospělými v jejich volném čase, poskytovaná především předškolním zařízením, školám, školským zařízením a občanským sdružením pracujícím s dětmi a mládeží, popřípadě s dospělými (vychovatel, instruktor, organizační pracovník).
9. platová třída
9.01. Tvorba, rozvíjení a konkretizace specifických a specializovaných metod výchovy a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování nebo metod zaměřených na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže, spojených s případným využíváním nových technických a kompenzačních pomůcek; metodická činnost přesahující rámec školského zařízení, popřípadě orientovaná na profesní skupinu vychovatelů.