18. Správní referent
4. platová třída
4.01. Příprava podkladů pro správní řízení spočívající zejména v kontrole náležitostí z hlediska věcného i formálního, případně příprava návrhu na doplnění určených náležitostí.
4.02. Určování správních poplatků a jednoduchých dávek.
4.03. Vedení evidencí podle právních předpisů, například evidence obyvatel, zvláštních skupin občanů, motorových vozidel, občanských nebo řidičských průkazů a podobně.
4.04. Likvidace dávek nemocenského pojištění, důchodového zabezpečení a ostatních dávek včetně státní sociální podpory spolu s kontrolou jejich správnosti.
4.05. Jednoduché činnosti na úseku zeměměřictví při tvorbě, obnově, vedení a dokumentaci státních mapových děl.
5. platová třída
5.01. Zajišťování dílčích agend v rámci působnosti územních správních orgánů podle pokynů.
5.02. Příprava podkladů pro správní řízení včetně výpočtu správních poplatků a dávek a vyměřování jednotlivých dávek ve sporných případech.
5.03. Sledování úkolů vyplývajících z právních předpisů, usnesení vlády a podobně a jejich přenesení příslušným útvarům.
5.04. Vyměřování dávek nemocenského pojištění nebo důchodového zabezpečení nebo prověřování doby pojištění (zaměstnání).
5.05. Zajišťování doplatků důchodů a státních dávek v návaznosti na vyplacené zálohy a zajišťování úplnosti a správnosti dokladů expedice (odvolání důchodových listů na pošty v České republice, styk s orgány banky).
5.06. Samostatná kontrola dodržování léčebného režimu práce neschopných občanů a poradenská činnost na úseku léčebně preventivní péče, nemocenského a důchodového pojištění; spolupráce s orgány nemocenského pojištění a posudkovými (revizními) lékaři.
5.07. Vstupní kontrola zdrojových podkladů pro automatizované zpracování případů poaprobační dávkové činnosti v důchodové agendě a agendě státních dávek.
5.08. Jednoduché nebo dílčí odborné činnosti na úseku katastru nemovitostí a zeměměřictví.
6. platová třída
6.01. Samostatné vyřizování dílčích částí nebo jednoduchých správních aktů podle běžných postupů.
6.02. Odborné zpracování podkladů pro správní rozhodnutí vydávaná v prvním a druhém stupni správního řízení.
6.03. Zajišťování odborných agend ve vymezeném rozsahu jako vystavování úředních osvědčení a rozhodování o věcech osobního stavu.
6.04. Výkon dílčích prací v inspekční agendě ústředního orgánu.
6.05. Vymáhání soudních pohledávek, zajišťování výkonu peněžitých trestů a vymáhání peněžitých pohledávek.
6.06. Vyřizování složitých případů sociálních dávek, například fakultativních dávek z důvodu sociální potřebnosti.
6.07. Vyřizování složitých případů důchodového zabezpečení a státních dávek (systém státní sociální pomoci).
6.08. Odborné zpracování dokumentace a nelékařských podkladů pro rozhodování o dávkách podmíněných nepříznivým stavem občana.
6.09. Výstupní kontrola správnosti a úplnosti výsledků automatizovaného zpracování agendy sociálního zabezpečení podle zdrojových dokladů; odstraňování chyb ve výstupech.
6.10. Odborné činnosti na úseku vedení katastru nemovitostí a odborné zeměměřické činnosti při tvorbě a obnově státních mapových děl; komplexní příprava automatizovaného zpracování map a údajů o změnách v katastru nemovitostí.
6.11. Zajišťování podkladů pro správní řízení v majetkoprávních a restitučních vztazích a pozemkových úpravách.
6.12. Vystavování protokolů bonity půdy včetně aktualizace podkladů a vedení evidence.
6.13. Zajišťování podkladů pro projekci pozemkových úprav; vlastnická a uživatelská evidence; zajišťování a kontrola správnosti geodetické části majetkových vztahů a částí v projektech pozemkových úprav.
6.14. Provádění specializovaných činností šifrové služby (operátor šifrové služby).
7. platová třída
7.01. Odborné zpracování rozhodnutí v prvním a druhém stupni správního řízení včetně kontroly a dozoru, zajišťování ucelených odborných agend.
7.02. Vyměřování dávek ve sporných a složitých případech.
7.03. Aprobační činnost.
7.04. Samostatné provádění specializovaných kontrol a státního dozoru podle obvyklých postupů; komplexní kontrolní a revizní činnost v rámci organizace.
7.05. Příprava návrhu rozpočtu, zdrojů příjmů a zaměření výdajů včetně návrhu prováděcích předpisů.
7.06. Kontrola a organizace denního výstupu automatizovaného zpracování, odstraňování chyb, vyhodnocení kvality zpracování nových programových verzí v agendě sociálního zabezpečení a státní sociální podpory.
7.07. Výstupní kontrola automatizovaného zpracování doplatků důchodů a státních dávek, storno důchodových listů a zajišťování dlouhodobé výplaty důchodů a státních dávek.
7.08. Výkon specializovaných činností v oblasti dávek důchodového zabezpečení a státních dávek, například propočet důchodů rehabilitovaných občanů, obstávka důchodů pro placení výživného a pohledávek, krácení důchodů při hospitalizaci a stanovení minima důchodů.
7.09. Výkon metodické činnosti úsekových statistik pro oblastní statistické orgány a metodické zajišťování jednoduchých statistických šetření.
7.10. Samostatný výkon zápisu, vyznačování změn a poskytování údajů z katastru nemovitostí a zeměměřických činností v bodových polích, při obnově katastrálního operátu a při tvorbě, obnově a vedení státních mapových děl.
7.11. Komplexní zajišťování podkladů pro nejsložitější restituční a majetkové správní řízení.
7.12. Udržování a aktualizace informačních systémů pozemkového úřadu; zajišťování jednoduchých pozemkových úprav.
7.13. Zpracovávání projektů jednoduchých pozemkových úprav; komplexní zajišťování převoditelnosti geodetických podkladů pozemkových úprav do katastru nemovitostí.
7.14. Výkon inspekční a dozorové činnosti v oblasti životního prostředí v předem vymezeném dílčím rozsahu.