107. Mechanik motorových lokomotiv a motorových vozů
3. platová třída
3.01. Demontáž těžkého a objemného příslušenství z vnitřku motorové lokomotivy (motorového vozu), jako reduktoru, hydraulické spojky, převodovky, ventilátorů, kompresoru, termoregulátoru se silovým motorem a spojky za pomoci jeřábu.
3.02. Demontáž
a) převodových a rozvodových skříní,
b) mechanické části brzdy kolejových hnacích vozidel.
3.03. Výměna brzdových zdrží a seřízení brzdy.
4. platová třída
4.01. Oprava vodního, palivového a olejového čerpadla Dieselova motoru včetně ventilátorového kola a kontroly náhonu.
4.02. Montáž a nastavení činností hydraulického a hydromechanického náhonu pomocných pohonů.
4.03. Oprava zařízení mazání nákolků a mechanických částí vlakového zabezpečovače.
5. platová třída
5.01. Dosazení nových vložek válců spalovacího motoru motorových lokomotiv a motorových vozů, výměna a lícování nových pouzder pro čepy, lícování nových pánvic uložení klikového hřídele a ojnic do skříně a na klikový hřídel, vyrovnání a uložení vačkového hřídele, nastavení rozvodu, seřízení vůle ventilů a vyzkoušení po předchozích měřeních.
5.02. Kontrola a zjištění provozní schopnosti dieselmotoru, převodové a hnací skříně, řadicího a ovládacího ústrojí a tlakové brzdy, jejich seřízení na správný chod motorových hnacích vozidel po příjezdu z trati a před výjezdem na trať.
5.03. Usazení a vystředění soustrojí spalovacích motorů hlavního generátoru (alternátoru), hydraulických převodovek, usazení a vystředění pomocných pohonů.
5.04. Oprava, sestavení turbodmychadel a mechanických dmychadel na hnacích vozidlech a vymezení radiálních a axiálních vůlí.
6. platová třída
6.01. Organizování oprav poškozených kolejových motorových hnacích vozidel (například řídící a ovládací obvody, dobíječe akumulátorových baterií, vstřikovacích čerpadel, montáž skupin a podskupin motoru, oprava a seřízení hydrostatických pohonů v obvodech chlazení dieselového motoru, konečné odzkoušení a seřízení výkonu hnacího agregátu na vodním odporu).
6.02. Vyhledávání závad při ztrátě výkonu spalovacího motoru hnacího vozidla, při poruše chladicího, mazacího a vzduchového okruhu pomocí diagnostiky.