Čl. I
Vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb. a vyhlášky č. 183/2015 Sb., se mění takto:
1. V § 1 písmeno f) zní:
"f) vzor průkazu inspektora Drážní inspekce,".
2. V § 1 písm. g) se slova "druhy mimořádných událostí v drážní dopravě," zrušují.
3. V § 1 písmeno h) zní:
"h) náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události.".
4. V § 4 odst. 1 písm. d) a odst. 2 písm. d) se slovo "závažné" nahrazuje slovem "vážné".
5. Za § 6 se vkládá nový § 6a, který včetně nadpisu zní:
"§ 6a
Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce
(K § 53d odst. 6 zákona)
Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce je uveden v příloze č. 5 k vyhlášce.".
6. V § 7 odstavec 3 zní:
"(3) V ohlášení mimořádné události podle § 49 odst. 3 písm. a) zákona se uvede datum, čas a místo vzniku mimořádné události, popis jejího průběhu a následky, tj. počet usmrcených a zraněných osob, předběžný odhad škody a předpokládaná doba omezení nebo zastavení drážní dopravy, jméno a kontaktní údaje ohlašovatele.".
7. V § 7 se doplňuje odstavec 5, který zní:
"(5) Nezahájí-li Drážní inspekce po ohlášení vzniku mimořádné události šetření mimořádné události na místě jejího vzniku, bez odkladu vydá ohlašovateli souhlas k uvolnění dráhy.".
8. § 8 se včetně nadpisu zrušuje.
9. V § 10 odst. 5 písmeno a) zní:
"a) označení druhu mimořádné události, datum, čas a místo jejího vzniku,".
10. V § 10 odst. 6 větě první se slovo "závažné" nahrazuje slovem "vážné" a ve větě třetí se slovo "ohrožení" nahrazuje slovem "incidentu".
11. § 11 včetně nadpisu zní:
"§ 11
Náležitosti zprávy o zahájení šetření mimořádné události
(K § 53b odst. 6 zákona)
Náležitosti zprávy o zahájení šetření mimořádné události podávané Drážní inspekcí Evropské železniční agentuře jsou
a) datum, čas a místo mimořádné události,
b) její popis,
c) následky, pokud jde o usmrcení, zranění a předběžný odhad škody,
d) jiné údaje stanovené Evropskou železniční agenturou.".
12. § 12 včetně nadpisu zní:
"§ 12
Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události
(K § 53e odst. 6 zákona)
Náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události jsou uvedeny v příloze č. 6 k vyhlášce.".
13. V příloze č. 1 bodu 2 písm. i) se slovo "závažné" nahrazuje slovem "vážné" a slovo "ohrožení" se nahrazuje slovem "incidenty".
14. Za přílohu č. 4 se doplňují přílohy č. 5 a 6, které znějí:
"Příloha č. 5
Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce
Lícová strana

Obrázek - Vzor průkazu
Rubová strana

Obrázek - Vzor průkazu
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 6
Náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události
1. Shrnutí
Shrnutí obsahuje krátký popis mimořádné události, kdy a kde k ní došlo a jaké jsou její následky. Uvedou se v něm bezprostřední příčiny, faktory, které se na ní podílely a hlavní příčiny zjištěné při vyšetřování. Uvedou se hlavní doporučení a jejich adresáti.
2. Údaje týkající se mimořádné události
2.1. Mimořádná událost:
2.1.1. datum, přesný čas a místo mimořádné události,
2.1.2. popis průběhu mimořádné události a místa vzniku, včetně činnosti integrovaného záchranného systému a záchranné služby,
2.1.3. rozhodnutí o zahájení šetření, složení týmu odborně způsobilých osob pro šetření a způsob vedení šetření.
2.2. Okolnosti mimořádné události:
2.2.1. zúčastnění zaměstnanci, osoby ve smluvním poměru a další zúčastnění a svědci,
2.2.2. vlaky a jejich řazení, včetně registračních čísel jednotlivých drážních vozidel,
2.2.3. popis i součástí dráhy a zabezpečovacího systému (tj. zejména stav koleje, výhybky, stavědla, návěstidla a vlakového zabezpečovacího zařízení),
2.2.4. použití komunikačních prostředků,
2.2.5. práce prováděné na místě a v jeho blízkosti,
2.2.6. aktivace plánu pro případ mimořádné události na dráze a návazných postupů,
2.2.7. aktivace plánu integrovaného záchranného systému, policejních a zdravotnických záchranných služeb a návazných postupů.
2.3. Úmrtí, zranění a způsobená škoda:
2.3.1. u cestujících a třetích osob, zaměstnanců provozovatele dráhy a dopravce, včetně osob ve smluvním poměru,
2.3.2. na přepravovaných věcech, zavazadlech a jiném majetku,
2.3.3. na drážních vozidlech, součástech dráhy a životním prostředí.
2.4. Vnější okolnosti:
2.4.1. povětrnostní podmínky a geografické údaje.
3. Záznam o vyšetřování a podaných vysvětleních
3.1. Souhrn podaných vysvětlení (podléhá ochraně identity osob):
3.1.1. zaměstnanci provozovatele dráhy a dopravce včetně osob ve smluvním vztahu,
3.1.2. jiní svědci.
3.2. Systém zajišťování bezpečnosti:
3.2.1. rámcová organizace a způsob udělování a provádění pokynů,
3.2.2. požadavky na zaměstnance provozovatele dráhy a dopravce a uplatňování těchto požadavků,
3.2.3. postupy vnitřní kontroly bezpečnosti a auditu a jejich výsledky,
3.2.4. rozhraní mezi různými zúčastněnými subjekty a součástmi dopravní cesty dráhy.
3.3. Právní a jiná úprava:
3.3.1. příslušné vnitrostátní právní předpisy a předpisy Evropské unie,
3.3.2. jiné předpisy, např. provozní řád, pracovní řád, předpisy údržby, použitelné technické normy a další vnitřní předpisy.
3.4. Činnost drážních vozidel a dalších technických zařízení:
3.4.1. systém řízení, signalizace a zabezpečení, včetně zařízení pro automatické zaznamenávání dat,
3.4.2. součásti dráhy,
3.4.3 sdělovací a informační zařízení,
3.4.4. drážní vozidla, včetně zařízení pro automatické zaznamenávání dat.
3.5. Dokumentace o provozním systému:
3.5.1. opatření přijatá zaměstnanci provozovatele dráhy a dopravce pokud jde o řízení a zabezpečení dopravy,
3.5.2. výměna ústních hlášení v souvislosti s mimořádnou událostí, včetně údajů ze záznamového zařízení,
3.5.3. opatření přijatá k ochraně a zabezpečení místa mimořádné události.
3.6. Pracovní, zdravotní a provozní podmínky:
3.6.1. pracovní doba zaměstnanců provozovatele dráhy a dopravce, kteří byli účastníky mimořádné události,
3.6.2. zdravotní stav a osobní situace, které měly dopad na mimořádnou událost, včetně fyzického nebo psychického stresu,
3.6.3. uspořádání vybavení řídícího pracoviště nebo drážního vozidla, které má vliv na jeho ovládání a užívání.
3.7. Předchozí mimořádné události obdobného charakteru.
4. Analýza a závěry
4.1. Konečný popis mimořádné události:
4.1.1. vyhotovení závěrů o mimořádné události založené na skutečnostech zjištěných v bodě 3.
4.2. Rozbor:
4.2.1. zhodnocení skutečností zjištěných v bodě 3 a uvedení závěrů o příčině mimořádné události a činnosti záchranných služeb.
4.3. Závěry:
4.3.1. přímé a bezprostřední příčiny mimořádné události, včetně faktorů, které k ní přispěly, a které souvisely s jednáním zúčastněných osob nebo se stavem drážních vozidel nebo technických zařízení,
4.3.2. zásadní příčiny související s kvalifikací, postupy a údržbou,
4.3.3. příčiny mající původ v právním rámci a v používání systému zajišťování bezpečnosti.
4.4. Doplňující zjištění:
4.4.1. nedostatky a opomenutí zjištěné během šetření, které se nevztahují k závěrům o příčinách.
5. Přijatá opatření
5.1. Seznam opatření, která byla v důsledku mimořádné události již učiněna nebo přijata.
6. Bezpečnostní doporučení".
15. Příloha č. 7 se zrušuje.