Článek 2
(1) Pro dosažení cílů stanovených v článku 1 budou provedena následující opatření:
a) na polské straně:
- modernizace, stávající tratě Gdynia/Gdaňsk - Warszawa - Katowice - Zebrzydowice - česko-polské státní hranice v úseku Warszawa - Zawiercie na rychlost 200 - 250 km/h a v úseku Zawiercie - Katowice - Zebrzydowice - česko-polské státní hranice na maximální rychlost do 160 km/h a úpravy této tratě pro možnost provozu vozidel s naklápěcími skříněmi,
- optimalizace (zvýšení standardu) stávající trati Swinoujscie - Wroclaw - Miedzylesie - česko-polské státní hranice s cílem dosažení parametrů prostorové průchodnosti a třídy zatížení v souladu s Dohodou AGTC (včetně elektrizace úseku Miedzylesie - česko-polské státní hranice).
b) na české straně
- modernizace stávající tratě Praha - Olomouc - Ostrava - Petrovice u Karviné - česko-polské státní hranice na maximální rychlost do 160 km/h a úpravy této.tratě pro možnost provozu vozidel s naklápěcími skříněmi,
- modernizace stávající tratě česko-rakouské státní hranice - Břeclav - Přerov - Petrovice u Karviné - česko-polské státní hranice na maximální rychlost do 160 km/h a úpravy této tratě pro možnost provozu vozidel s naklápěcími skříněmi,
- optimalizace trasového úseku Ústí nad Orlicí - Lichkov - česko-polské státní hranice (včetně elektrizace úseku Letohrad - Lichkov - česko-polské státní hranice) včetně dosažení parametrů prostorové průchodnosti a třídy zatížení v souladu s Dohodou AGTC,
(2) Tato opatření budou realizována v závislosti na dostupnosti potřebných finančních prostředků ve státech smluvních stran.