3.a Vedení tratě, rychlost, vzdálenost mezi vozy
3.aa Zařízení musí být navrženo tak, aby mohlo být provozováno bezpečně s ohledem na vlastnosti terénu a jeho okolí, atmosférické a meteorologické podmínky a všechny eventuální stavby a překážky v okolí buď na zemí, nebo ve vzduchu, a tak, aby nezpůsobovalo emise nebo nevytvářelo nebezpečí za žádných provozních podmínek, údržbě nebo v případě vyprošťování osob.
3.ab Mezi vozy, vlečnými zařízeními, jízdními dráhami a lany a pod. a eventuálními budovami a překážkami v okolí na terénu nebo ve vzduchu musí být udržovány dostatečné boční a svislé vzdálenosti s uvážením svislého, podélného a příčného pohybu lan a vozů nebo vlečných zařízení za nejvíce nepříznivých předvídatelných provozních podmínek.
3.ac Mezi vozy a terénem se musí uvažovat maximální vzdálenost podle provedení zařízení, typů vozů a evakuačního postupu. U otevřených vozů se také musí vzít v úvahu riziko pádu, stejně jako psychologické hledisko související se vzdáleností mezi vozem a zemí.
3.ad Maximální rychlost vozů nebo vlečných zařízení, minimální vzdálenost mezi nimi, jejich zrychlení a zpomalení musí být zvoleny tak, aby byla zajištěna bezpečnost osob a bezpečný provoz zařízení.