Článek 11.
Společnost se zavazuje, že vejde s československými státními železnicemi v trvalé dopravně-politické společenství, aby se zajistila co největší výkonnost a spolupráce československých dopravních podniků. Zvláště jest účelem tohoto společenství:
a) umožniti přímé dopravní dokumenty v československé dopravě mezinárodní, zvýšiti její právní a hmotnou bezpečnost a docíliti všech jiných výhod technicko-dopravní spoluprací uskutečnitelných,
b) umožniti přímé dopravní sazby mezi oblastmi obou sdružených podniků,
c) pečovati o dopravně-politickou výkonnost sdružených podniků a jich soukromohospodářskou výnosnost společnou politikou sazební a akvisiční.
Sdružovací povinnost předcházejícím ustanovením tohoto článku uložená vztahuje se toliko na obor dopravy mezinárodní a vyhrazuje si státní správa konečné rozhodnutí o tom, zdali jí bylo vyhověno.
Do společenství zde uloženého vstoupí i Československá plavební společnost námořní, až bude založena a státní správou za oprávněnou prohlášena.
K uskutečnění tohoto dopravně-politického společenství sloužiti budou společné porady dle potřeby svolávané, ke kterým súčastněné dopravní podniky vyšlou své odborníky tarifní, dopravní a technické. Pro svolávání a jednání těchto porad vypracuje se do jednoho měsíce po ustavení společnosti jednací řád.
Pokud k dosažení těchto účelů bude potřeba spolupůsobení železnic říšskoněmeckých, zajistí je československá správa železniční po dohodě s Oderskou společností vyjednáváním.
Stát vykonává právo tarifní svrchovanosti, nepřehlížeje při tom obchodních zájmů a konkurenční schopnosti společnosti. Společnost je povinna uveřejniti přepravní podmínky a čas od času periodickou zprávu o situaci na trhu dopravním ve "Věstníku pro železnice a plavbu" a podati státní správě potřebná vysvětlení.
O zamýšleném sdružování s jinými plavebními společnostmi k účelům kartelním, provozním neb jiným, pokud by mohlo omeziti rozhodovací svobodu společnosti, podá společnost předem zprávu státu, který si vyhrazuje schválení těchto úmluv.