2.1 První cyklus: Postup při podávání žádosti a schvalování záměru Projektu
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| Čís. | Kroky | Aktivity a specifická pravidla | Organizace |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 1. | Zahájení | Zahájení na základě: | Zodpovídá: NKJ |
| | identifikace | - Seznamů prioritních Projektů poskytnutých | |
| | Projektu | vládou | Provádí: |
| | | - Návrhu ze strany NKJ | Zprostředkující |
| | | - Návrhu Zprostředkujícího subjektu/Prováděcí | subjekt, Prováděcí |
| | | agentury | agentura, Čeští |
| | | - Výzvy k předložení návrhů | partneři, Švýcarské |
| | | - Návrhu ze strany Švýcarska | úřady |
| | | - Návrhu ze strany mezinárodní organizace | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 2. | Zpracování | Příprava záměru Projektu na základě požadavků na | Zodpovídá: |
| | záměru | záměr Projektu (Srov. 2.2). Ta může obsahovat | Zprostředkující |
| | Projektu | žádost o finanční podporu na přípravu Konečného | subjekt, Prováděcí |
| | | návrhu projektu prostřednictvím Fondu na | agentura |
| | | přípravu projektů. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 3. | Pre-screening | Možnost neformálních konzultací se švýcarským | Zodpovídá: NKJ |
| | záměru Projektu | velvyslanectvím. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 4. | Screening | Posouzení záměru Projektu na základě | Zodpovídá: NKJ |
| | | Koncepčního rámce, kritérií pro výběr Projektu | |
| | | (viz Příloha 1) a požadavků na záměr Projektu | Provádí: |
| | | (Srov. 2.2). | Monitorovací výbor, |
| | | | Zprostředkující |
| | | | subjekt (pokud |
| | | | existují) |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 5. | Předložení | V případě přijetí je/jsou záměr/y Projektu/ů | Zodpovídá: NKJ |
| | záměru Projektu | předloženy švýcarskému velvyslanectví s | |
| | | průvodním dopisem obsahujícím popis výběrového | |
| | | procesu. | |
| | | | |
| | | Formální kontrola švýcarským velvyslanectvím a | Zodpovídá: Švýcarské |
| | | předložení Projektového záměru s průvodním | velvyslanectví |
| | | dopisem NKJ Švýcarsku. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 6. | Konečné | Konečné rozhodnutí o záměru Projektu (včetně, | Zodpovídá: Švýcarská |
| | rozhodnutí o | pokud je relevantní, rozhodnutí o požadavku na | agentura pro rozvoj a |
| | záměru Projektu | financování přípravy Projektu). | spolupráci (SDC) nebo |
| | | V případě přijetí Švýcarskem, žádost | Státní kancelář pro |
| | | o vypracování konečného návrhu Projektu | hospodářské |
| | | (požadavky specifikovány v 2.4). | záležitosti (SECO) |
| | | Švýcarsko může připojit připomínky, které je | |
| | | nutné zohlednit při zpracovávání konečného | |
| | | návrhu Projektu. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
2.2 Požadavky na záměry Projektu
Záměr Projektu (přibližně 5 stránek) musí obsahovat veškeré informace umožňující celkové posouzení navrhovaného Projektu.
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Položka | Obsah |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Všeobecné informace | Název projektu, plánovaná doba trvání projektu, prioritní oblast, |
| | umístění/region |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Žadatel | Název a kontaktní údaje; předchozí relevantní zkušenosti, pokud jsou; |
| | partneři projektu; napojení na Švýcarsko, pokud existuje (know-how, |
| | technologie, partneři nebo jiná spolupráce se Švýcarskem) |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Relevance | Příspěvek ke snížení hospodářských a sociálních rozdílů v rámci státu a |
| | mezi státem a vyspělejšími členskými státy EU (dopad); soulad s rozvojovou |
| | strategií země/regionu a zvoleného sektoru; strategie podpory |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Obsah projektu | Popis včetně cílů, očekávaných výsledků (výstupů) a aktivit (částí); |
| | příjemci, cílová skupina; rizika a potenciál; udržitelnost projektu |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Organizace projektu | Organizační struktura, zodpovědnosti atd. |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Rozpočet | Oprávněné náklady/neoprávněné náklady; vlastní příspěvek, částka grantu, |
| | spolufinancování, zdroje EU a jiné finanční zdroje atd.; aspekty efektivity |
| | nákladů versus alternativy |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Horizontální otázky | Ekologické, sociální a ekonomické aspekty projektu, rovnost příležitostí |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Připravenost projektu | Stav projektu: ve zpracování nebo plně připravený a je možné žádat o |
| | finanční podporu pro přípravu Konečného návrhu projektu z Fondu na přípravu |
| | projektů (např. studie proveditelnosti, posouzení dopadu na životní |
| | prostředí atd.), pokud je to považováno za nutné |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Přílohy | Dodatečná dokumentace, pokud je považováno za vhodné |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
2.3 Druhý cyklus: Postup při podávání žádosti a schvalování konečného návrhu Projektu
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| Čís. | Kroky | Aktivity a specifická pravidla | Organizace |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 1. | Zpracování | Příprava konečného návrhu Projektu na základě | Zodpovídá: |
| | konečného návrhu | požadavků pro konečný návrh projektu (Srov. 2.4) | Zprostředkující |
| | Projektu | a připomínek Švýcarska. | subjekt, Prováděcí |
| | | | agentura |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 2. | Screening | Posouzení konečného návrhu Projektu. | Zodpovídá: NKJ |
| | | | |
| | | | Provádí: |
| | | | Zprostředkující |
| | | | subjekt (pokud |
| | | | existuje) |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 3. | Rozhodnutí o | Pokud je akceptován, je předložen konečný | Zodpovídá: NKJ |
| | předložení | návrh Projektu švýcarskému velvyslanectví, a to | |
| | konečného návrhu | včetně průvodního dopisu, se zohledněním | |
| | Projektu | požadavků a připomínek Švýcarska pro konečný | |
| | | návrh Projektu. | |
| | | | |
| | | Formální kontrola švýcarským velvyslanectvím a | Zodpovídá: Švýcarské |
| | | předložení konečného návrhu Projektu s | velvyslanectví |
| | | průvodním dopisem NKJ Švýcarsku. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 4. | Konečné | Konečné rozhodnutí o žádosti na financování, se | Zodpovídá: SDC nebo |
| | rozhodnutí | zohledněním konečného návrhu Projektu, | SECO |
| | | průvodního dopisu NKJ a projektové dokumentace. | |
| | | Švýcarsko si vyhrazuje právo provést v případě | |
| | | potřeby vlastní posouzení. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
2.4 Požadavky na konečný návrh Projektu
Ke konečnému návrhu Projektu musí být přiloženy všechny potřebné dokumenty (např. studie proveditelnosti, podklady k Projektu, posouzení dopadu na životní prostředí), které umožní řádné posouzení. Konečný návrh projektu (5 - 10 stran; rozsáhlé Projekty týkající se infrastruktury 10 - 20 stran, plus přílohy) musí zajistit dostatečně podrobné informace mj. o:
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Položka | Obsah |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Shrnutí Projektu | Základní údaje: Název Projektu, krátký popis včetně cílů, rozpočtu, |
| (1 stránka) | partnerů, doby trvání |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Relevance | Příspěvek Projektu ke snížení hospodářských a sociálních rozdílů v rámci |
| | státu a mezi státem a vyspělejšími členskými státy EU; návaznost na |
| | rozvojové strategie země/regionu a zvoleného sektoru; strategie podpory |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Obsah Projektu | Popis zahrnující cíle, očekávané výsledky/výstupy, aktivity a příslušné |
| | indikátory; příjemce, cílovou skupinu; rizika a potenciál; udržitelnost |
| | Projektu |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Zdůvodnění Projektu | Hlavní závěry ze studie proveditelnosti (pokud se vyžaduje) |
| (Due diligence) | |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Organizace projektu | Organizační struktura, odpovědnosti atd. |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Podrobný harmonogram | Včetně milníků a monitorování postupu na základě stanovených indikátorů |
| realizace | |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Rozpočet | Oprávněné náklady/neoprávněné náklady; vlastní příspěvek, částka grantu, |
| | spolufinancování, zdroje EU a jiné finanční zdroje atd.; aspekty efektivity |
| | nákladů; rezerva na pokrytí případných kurzových ztrát |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Zadávací řízení | Postupy pro zadávací řízení na zboží a služby |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Vliv na rozvoj | Monitorování a hodnocení indikátorů výstupu/výsledku/vlivu |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Horizontální otázky | Ekologické, sociální a ekonomické aspekty projektu, rovnost příležitostí |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
| Přílohy | Např. studie proveditelnosti, podklady k Projektu, posouzení vlivu na |
| | životní prostředí |
+-----------------------+-----------------------------------------------------------------------------+
3. Postup realizace Projektu
Postup realizace Projektuje následující:
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| Čís. | Kroky | Aktivity a specifická pravidla | Organizace |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 1. | Dohoda o Projektu | Příprava Dohody o Projektu mezi Českou | Zodpovídá: |
| | | republikou a Švýcarskem. | NKJ na české straně; |
| | | | SDC nebo SECO na |
| | | | švýcarské straně |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 2. | Podpis | Podpis Dohody o Projektu. Dohoda o Projektu | Zodpovídá: |
| | | může být podepsána více než dvěma smluvními | Běžně švýcarské |
| | | stranami (např. třístranná nebo vícestranná | velvyslanectví jménem |
| | | dohoda: SDC nebo SECO, NKJ a Zprostředkující | SDC nebo SECO. |
| | | subjekt, popř. Prováděcí agentura). | O signatáři nebo |
| | | | signatářích na české |
| | | | straně rozhoduje |
| | | | Česká republika |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 3. | Zadávací řízení | Zadávací řízení musí být prováděno v souladu s | Zodpovídá: |
| | a udělování | příslušnými národními právními předpisy a v | NKJ, Zprostředkující |
| | kontraktů | souladu s příslušnými směrnicemi EU. | subjekt, Prováděcí |
| | | Švýcarsko musí dostat potvrzení o splnění | agentura |
| | | příslušných pravidel pro přidělování veřejných | |
| | | zakázek. Za účelem zvýšení průhlednosti a k | |
| | | prevenci korupce musí dokumenty pro veřejnou | |
| | | soutěž obsahovat doložku o bezúhonnosti | |
| | | | |
| | | Obecně platí, že Švýcarsku musí být, u | |
| | | veřejných soutěží na nadlimitní zakázky - podle | |
| | | práva Evropských společenství, poskytnut pro | |
| | | informaci anglický překlad oficiální zprávy z | |
| | | vyhodnocení veřejné soutěže, a to nejpozději do | |
| | | 30 kalendářních dnů po přidělení zakázky. | |
| | | | |
| | | Navíc Švýcarsko může, u veřejných soutěží na | |
| | | zakázky překračující 500 000 CHF, požadovat | |
| | | kopii dokumentace pro veřejnou soutěž, zda k ní | |
| | | nemá námitky, a pro informaci kopii smluv. | |
| | | Tyto dokumenty musí být předloženy do 20 | |
| | | kalendářních dnů před vyhlášením veřejné | |
| | | soutěže, resp. do 20 kalendářních dnů po | |
| | | podepsání smlouvy. | |
| | | | |
| | | U veřejných soutěží na zakázky nad 500 000 CHF | |
| | | může Švýcarsko také požadovat (v rámci příslušné | |
| | | Dohody o Projektu), aby byl také anglický | |
| | | překlad dokumentace pro veřejnou soutěž a smluv | |
| | | dán k dispozici uchazečům, resp. dodavatelům. | |
| | | Případné náklady na překlad budou zahrnuty do | |
| | | nákladů Projektu a budou financovány z | |
| | | Příspěvku. | |
| | | | |
| | | Podle Čl. 6.5 Rámcové dohody se obě Strany | |
| | | dohodly, že si budou poskytovat veškeré | |
| | | informace týkající se průběhu zadávacího řízení | |
| | | a nad rámec dokumentů uvedených výše, které | |
| | | může druhá Strana přiměřeně požadovat. Švýcarsko | |
| | | má právo účastnit se jednání výběrové komise | |
| | | jako pozorovatel. Švýcarsko má také právo | |
| | | provádět audit zadávacího řízení veřejných | |
| | | zakázek a jeho postupů. | |
| | | | |
| | | V případě nesrovnalostí nebo rozporu s | |
| | | Rámcovou dohodou nebo Dohodou o Projektu | |
| | | má Švýcarsko právo zastavit refundace a | |
| | | instruovat NKJ, aby zastavila výplaty ze | |
| | | švýcarského Příspěvku v souladu s Kap. 4 této | |
| | | Přílohy. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 4. | Řízení | Řídicí procesy jsou definovány v Dohodě o | Zodpovídá: |
| | (Monitorování) | Projektu. Popis procesů zahrnuje: periodicitu | Prováděcí agentura |
| | | podávání zpráv, systém monitorování a poradní, | |
| | | řídící výbory, harmonogram činností a výsledků, | Provádí: |
| | | audity atd. | NKJ, Zprostředkující |
| | | | subjekt |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 5. | Podávání zpráv | Průběžné zprávy pro žádosti o podpůrné platby | Zodpovídá: |
| | | a refundace, popsané v Kapitole 4 této Přílohy. | Prováděcí agentura |
| | | | |
| | | Roční zprávy o Projektu popisují postup | Provádí: |
| | | Projektu. Obsahují souhrnná data týkající se | NKJ, Zprostředkující |
| | | finančního vývoje za vykazovaný rok jakož i | subjekt |
| | | kumulativní údaje k danému datu. Srovnávají | |
| | | skutečný stav s plánovanými výdaji a postupem | |
| | | na základě kvantifikovaných cílů výstupů a, | |
| | | pokud je to možné, indikátory výsledku. Jakékoli | |
| | | odchylky musí být odůvodněny a musí být | |
| | | navržena nápravná opatření. Roční zprávy o | |
| | | projektu nejsou spojené s žádostmi o refundaci. | |
| | | | |
| | | Závěrečná zpráva o projektu spolu s poslední | |
| | | Průběžnou zprávou o Projektu a závěrečnou | |
| | | finanční zprávou (Srov. 6) je základem pro | |
| | | konečnou refundaci. Tato zpráva dokládá a | |
| | | vysvětluje celkový výsledek výstupů a výsledků | |
| | | vzhledem k původnímu plánu, soulad s principy | |
| | | jako např. průřezová témata a udržitelnost a | |
| | | obsahuje poučení z projektu a závěry. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 6. | Audit | Každý Zprostředkující subjekt odpovědný za | Zodpovídá: |
| | | realizaci nějakého Projektu v rámci Příspěvku | Národní kontrolní |
| | | musí mít Audit o shodě, provedený v průběhu | orgán |
| | | posledních tří let, zajištěný Národním | |
| | | kontrolním orgánem. | |
| | | | |
| | | Na základě hodnocení rizik bude zavedeno | |
| | | plánování každoročního systémového auditu. Kromě | |
| | | tohoto posouzení rizik může Švýcarsko oznámit | |
| | | požadavky, které budou vzaty v úvahu při | |
| | | plánování každoročního systémového auditu. | |
| | | Národní kontrolní orgán a oprávněné kontrolní | |
| | | organizace (např. kontrolní jednotka | |
| | | Zprostředkujícího subjektu) provádí kontroly a | |
| | | audity v souladu s plánováním a s příslušnými | |
| | | národními právními předpisy. | |
| | | | |
| | | U všech Projektů trvajících déle než dva roky | Zodpovídá: |
| | | a přesahujících částku 500 000 CHF bude interní | NKJ, Zprostředkující |
| | | nebo externí autorizovaná kontrolní organizace | subjekt |
| | | provádět průběžný(é) Finanční audit(y), není-li | |
| | | stanoveno jinak v Dohodě o Projektu. Jeho závěry | |
| | | a doporučení budou předloženy Švýcarsku. | |
| | | | |
| | | Při dokončení všech Projektů provede interní | |
| | | nebo externí autorizovaná kontrolní organizace | |
| | | Závěrečný finanční audit. Jeho závěry a | |
| | | doporučení budou předloženy Švýcarsku spolu s | |
| | | Konečnou zprávou o Projektu a Závěrečnou | |
| | | finanční zprávou. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
| 7. | Evaluace | Po dokončení Projektu mohou Strany požadovat | Zodpovídá: |
| | | nezávislé hodnocení. Jeho náklady budou hrazeny | NKJ, SDC nebo SECO |
| | | Stranou, která o ně požádala. | |
+------+-------------------+--------------------------------------------------+-----------------------+
4. Postup při placení a refundaci
Platebním orgánem pro Příspěvek je Ministerstvo financí České republiky. V zásadě budou všechny výplaty na základě Příspěvku před-financovány ze státního rozpočtu České republiky. Prováděcí agentura bude předkládat žádosti o platby pokrývající oprávněné náklady za aktuální období NKJ (popř. Zprostředkujícímu subjektu) spolu s ověřenými kopiemi veškeré podpůrné dokumentace a průběžnou zprávou. NKJ a/nebo Zprostředkující subjekt ověří úplnost a potvrdí správnost předložených dokumentů. Platební orgán předloží žádosti o refundaci Švýcarsku ke schválení a proplacení.
Podrobný postup refundace vyplývá z Dohod o Projektu a musí, není-li uvedeno jinak, odpovídat těmto krokům:
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| Čís. | Kroky | Aktivity | Organizace |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| 1. | Vystavení | Vystavení originálu faktury. | Zodpovídá: Dodavatel |
| | originálu faktury | | výrobku nebo služby; |
| | | | smluvní dodavatel, |
| | | | konzultant, organizace |
| | | | (žadatel) |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| 2. | Kontrola originálu | - Zkontrolujte originál faktury | Zodpovídá: |
| | faktury | s ohledem na specifikace Dohody o Projektu, | Prováděcí agentura |
| | a vypracování | Dohody o implementaci, smlouvy o dodávce | |
| | žádosti o platbu | zboží/služeb a dohodnuté tarify. | |
| | | - Ověřte správnost provedení (množství a | |
| | | kvalita) práce, dodávky zboží/služeb atd. | |
| | | a zvláštních podmínek atd. | |
| | | - Platba dodavateli(ům) dle originálu faktury. | |
| | | - Předložte žádost o platbu včetně Průběžné | |
| | | zprávy a kopie faktur NKJ a/nebo | |
| | | Zprostředkujícímu subjektu. Žádost o platbu | |
| | | obsahuje oprávněné náklady vynaložené v | |
| | | průběhu daného období. Průběžná zpráva | |
| | | obsahuje informace o finančním a fyzickém | |
| | | postupu, srovnání aktuálního stavu s | |
| | | plánovanými výdaji, aktualizaci fáze | |
| | | implementace projektu a potvrzení | |
| | | spolufinancování. Jakékoli odchylky musí být | |
| | | odůvodněny a musí být navržena nápravná | |
| | | opatření. Průběžné zprávy se předkládají | |
| | | minimálně za období šesti měsíců. | |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| 3. | Ověření žádosti o | - Zkontrolujte, zda žádost o platbu odpovídá | Zodpovídá: NKJ a/nebo |
| | platbu Platebnímu | Rámcové dohodě, Dohodě o Projektu a Dohodě | Zprostředkující |
| | orgánu a výplata | o implementaci, včetně případného | subjekt |
| | před-financování | duplicitního financování. | |
| | | - Ověřte úplnost dokumentace (tj. kopie faktur | |
| | | a jiné účetní dokumenty) a relevanci | |
| | | průběžné zprávy. Pokud je potřeba, ověřte | |
| | | správnost používání prostředků | |
| | | prostřednictvím návštěv za účelem zjišťování | |
| | | skutečností. | |
| | | - Platba Prováděcí agentuře. | |
| | | - Ověřte správnost a zákonnost žádostí o | |
| | | platbu Platebnímu orgánu. | |
| | | - Předejte Švýcarsku kopie související | |
| | | dokumentace jako např. průběžných, ročních | Zodpovídá: Platební |
| | | a konečných zpráv (Srovnej 3.5, 3.6), | orgán |
| | | kontrolních zpráv, popř. jejich společný | |
| | | souhrn, podle požadavků vyplývajících z | |
| | | dohody o Projektu. | |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| 4. | Předložení žádosti | - Zkontrolujte formální soulad žádostí o | Zodpovídá: Platební |
| | o refundaci | platbu s požadavky. | orgán |
| | Švýcarsku | - Předložte Švýcarsku žádosti o refundaci | |
| | | a potvrďte, že jsou v souladu s podklady | |
| | | a smluvními dohodami. | |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
| 5. | Platba ze strany | - Zkontrolujte soulad žádostí o refundaci a | Zodpovídá: Švýcarsko |
| | Švýcarska České | podkladů s požadavky | |
| | republice | - Převeďte požadovanou částku Platebnímu | |
| | | orgánu do 30 dnů. | |
| | | - Ex-post platba příslušnému orgánu, který | Zodpovídá: Platební |
| | | požadovanou částku před-financoval. | orgán |
+------+--------------------+------------------------------------------------+------------------------+
Ve zvláštních případech mohou Strany v příslušných Dohodách o Projektu vymezit jiný způsob placení.
Konečné datum pro oprávněnost nákladů bude specifikováno v Dohodě o Projektu. Toto datum bude 12 měsíců po plánovaném datu dokončení Projektu, ale nesmí překročit deset let od schválení Příspěvku Švýcarským parlamentem podle Článku 3 Rámcové dohody. Žádosti o konečné refundace musí Švýcarsko obdržet nejpozději šest měsíců od konečného data oprávněnosti nákladů.
V případě nepoctivého jednání je Švýcarsko oprávněno okamžitě zastavit refundace, dát pokyn NKJ, aby zastavila platby ze švýcarského Příspěvku a požadovat vrácení neoprávněně vyplacených refundaci v jakékoli fázi Projektu. Důvody pro uvedené pokyny budou písemně sděleny NKJ a dalším zainteresovaným partnerům.