Interreg
CZ2003/005-601.08.08 INTERREG IIIB CADSES a INTERREG IIIC:
Toto grantové schéma je zaměřeno na zajištění účasti českých partnerů na INTERREG IIIB CADSES a INTERREG IIIC, a tím přispívá k rozvoji jak příslušné kapacity administrativní, tak i dostatečné kapacity projektové přípravy. Konkrétně bude projekt podporovat akce popsané v programovém doplňku INTERREG IIIB CADSES a INTERREG IIIC. Uznatelnost projektů bude omezena na ty, které tvoří českou část společných nadnárodních a meziregionálních projektů již schválených pro financování příslušnými řídícími výbory od první výzvy k předkládání návrhů obou programů. Granty budou tedy uděleny těmto projektům po výběrovém procesu INTERREG (výzvě k předkládání a výběru projektů příslušnými řídícími výbory). V každém případě se ex-post ověření Komisí na základě článku 6.8 PRAG vztahuje na projekty, pro které se předpokládá zadávání dílčích zakázek. Nabídkové řízení musí dodržet pravidla PRAG, ale mohou se konat v jazyce země příjemce. Maximální příspěvek Phare na jeden grant nepřesáhne výši 300.000 Eur celkem a 75 % z celkových uznatelných nákladů projektu, a bude se vztahovat pouze na ty náklady, které vznikly po podpisu grantové smlouvy s příjemcem grantu; podrobné detaily budou specifikovány v příslušném operačním manuálu.
Další aktivity by měla realizovat česká vláda, mimo bezprostřední rámec současného programu Phare a aktivity popsané pod cílem 8. V této souvislosti Komise očekává pokrok v následujících klíčových oblastech:
Přijetí a prosazení legislativy vhodné pro implementaci strukturálních fondů, respektování všech závazků přijatých při dokončení vstupních jednání na Radě v Kodani v prosinci 2002, včetně těch, které se týkají dalších příslušných kapitol:
Pokrok zahrnuje implementaci závazku Kapitoly 21 zaměřenou na jednotnou strategii rozvoje lidských zdrojů (dostatečný počet pracovníků a vzdělávací programy) a komplexní implementaci zákona o finanční kontrole ve veřejné správě, včetně vytvoření nezávislých interních kontrolních jednotek. Měl by být přijat a realizován zákon o veřejných zakázkách ve shodě s acquis. Měla by být implementována nově přijatá legislativa splňující acquis týkající se státní pomoci, konkurence, EIA a rozpočtových pravidel. Pokud jde o decentralizaci, mělo by být přijato rozhodnutí o definici odpovědností národních, regionálních a místních úrovní vlády, stejně jako rozhodnutí postavit financování a kádrovou politiku decentralizačního procesu na stabilní a udržitelný základ, rozhodnutí o statutu státních zaměstnanců pracujících pro regionální a obecní shromáždění a návrh homogenních výběrových kritérií pro nábor a odměňování pracovníků regionálních shromáždění.
CZ2003/005-601.08.09 "Obálka" na výstavbu institucí:
Tento projekt tvoří alokace umožňující, aby se dosud nespecifikovaným aktivitám výstavby institucí dostalo pomoci prostřednictvím twinningu, twinning light a dalších forem technické pomoci při řešení priorit, které se objevily v průběhu příprav na vstup během životnosti programu. Priority se budou odvíjet od nedostatků identifikovaných v posledním Přístupovém partnerství, Pravidelné zprávě, Národním programu pro přijetí acquis, Akčním plánu, Peer Reviews, Monitorovací zprávě a dalších příslušných dokumentech. Projekt by měl předat informace a doporučení státních úředníků z členských zemí prostřednictvím střednědobých nebo krátkodobých misí nebo prostřednictvím technické pomoci poskytnuté odborníky na základě komerčních smluv. Podrobné programování této podpory a příprava zadání pro každou samostatnou aktivitu bude podléhat schválení Delegace Evropské komise v Praze.