1. Izotermický dopravní nebo přepravní prostředek
Dopravní nebo přepravní prostředek, jehož skříň 2) je sestavena z tepelně izolovaných stěn včetně dveří, podlahy a střech, umožňujících zamezení výměny tepla mezi vnitřním a vnějším povrchem skříně tak, aby podle celkového součinitele prostupu tepla (součinitel "k") mohl být dopravní nebo přepravní prostředek zařazen do jedné z níže uvedených dvou kategorií:
I = Izotermický dopravní nebo přepravní prostředek s normální izolací -
N charakterizovaný součinitelem "k" nejvýše 0,7 W/m2 . K
I = Izotermický dopravní nebo přepravní prostředek se zesílenou izolací -
R charakterizovaný součinitelem "k" nejvýše 0,4 W/m2 . K
- charakterizovaný bočními stěnami o tloušťce nejméně 45 mm
pro dopravní nebo přepravní prostředek o šířce větší
než 2,5 m.
Splnění této druhé podmínky se však nevyžaduje u dopravních a přepravních prostředků zkonstruovaných před datem vstupu této změny v platnost 3) a vyrobených před tímto datem nebo v průběhu tří let následujících po tomto datu.
Definice součinitele "k" a popis metody používané k jeho měření sou uvedeny v dodatku 2 k této příloze.
------------------------------------------------------------------
1) Železniční vozy, nákladní automobily, přívěsy, návěsy, kontejnery a jiné podobné dopravní a přepravní prostředky
2) V případě cisternových dopravních a přepravních prostředků se v této definici rozumí pod pojmem "skříň" vlastní cisterna.
3) Datem vstupu této změny v platnost je 15. květen 1991.