CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 606/2020 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů Čl. I

Čl. I

606/2020 Sb. Vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů

Čl. I

Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění vyhlášky č. 270/2017 Sb., vyhlášky č. 416/2017 Sb., vyhlášky č. 244/2018 Sb., vyhlášky č. 196/2019 Sb. a vyhlášky č. 248/2019 Sb., se mění takto:

1. Za § 4 se vkládá nový § 4a, který včetně nadpisu zní:

"§ 4a

Pedagogická intervence

(1) Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve vyučovacích předmětech, kde je třeba posílit jeho vzdělávání, ke kompenzaci nedostatečné domácí přípravy na výuku a k rozvoji učebního stylu žáka.

(2) Pedagogickou intervenci poskytuje základní škola, školní družina, školní klub nebo střední škola.

(3) Pedagogická intervence se poskytuje jako podpůrné opatření prvního stupně.

(4) Pedagogickou intervenci souběžně využívá více žáků, je-li to možné a vhodné.".

2. V příloze č. 1 oddílu 1 pododdílu 1.7. se slova "v zajištění pedagogické intervence," nahrazují slovem "ve".

3. V příloze č. 1 oddílu 1 pododdílu 1.11. se písmeno e) zrušuje.

Dosavadní písmena f) až i) se označují jako písmena e) až h).

4. V příloze č. 1 oddílu 2 části I se za písmeno a) vkládá nové písmeno b), které zní:

"b) je-li činnost realizována učitelem, včetně učitele s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky v mateřské škole:

P5 = P x 12 x 1,Proc".

Tp1

Dosavadní písmena b) až d) se označují jako písmena c) až e).

5. V příloze č. 1 oddílu 2 části I pravé části tabulky se za řádek první na samostatný řádek vkládá řádek, který zní:

"P

Tp1

je platový tarif v 5. platovém stupni v 9. platové třídě stanovený podle jiného právního předpisu 4),".

6. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření prvního stupně, PŘÍKLADY PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ V PRVNÍM STUPNI" v bodě 5 "Intervence školy" se na konci podbodu 5.1 na samostatný řádek doplňuje věta "Poskytování pedagogické intervence.".

7. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření druhého stupně, PODMÍNKY K ZAJIŠTĚNÍ PODPORY" se slova "nebo pedagogické intervenční" zrušují.

8. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření druhého stupně, NORMOVANÁ FINANČNÍ NÁROČNOST" se řádky

"- 1 h/1 týden pedagogické intervence na práci se žákem, žáky nebo třídou ve škole,

- 1 h/1 týden pedagogické intervence na práci se žákem nebo žáky ve školském zařízení," zrušují.

9. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření druhého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ DRUHÉHO STUPNĚ" u bodu 4 "Individuální vzdělávací plán)" se v označení řádku text ")" zrušuje, ve třetím sloupci se slovo "předměty" nahrazuje slovem "předmět" a slova "a pedagogickou intervenci" se zrušují.

10. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření druhého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ DRUHÉHO STUPNĚ" bod 6 "Intervence" zní:

"

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| 6. Intervence | Intervence ve druhém stupni zahrnuje podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické | |

| | péče. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogickými pracovníky školy s rozšířenou kompetencí | |

| | pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského | |

| | zařízení, přičemž je zaměřen ve druhém stupni na nápravy v oblasti logopedických obtíží, řečové výchovy, | |

| | specifických poruch učení, rozvoj grafomotorických dovedností, rozvoj vizuálně percepčních dovedností, | |

| | zdravotní tělesné výchovy, na nácvik sociální komunikace. Intervence zahrnují také poradenskou pomoc školského | |

| | poradenského zařízení. | |

| +---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| | II. 6 | 1 hodina předmětu speciálně pedagogické péče zajistí škola nebo školské poradenské zařízení | P1 x 0,05 |

| | Předmět | | |

| | speciálně | Rozsah: 1 h týdně | |

| | pedagogické | | |

| | péče | reedukační skupiny (max. 4 žáci) | |

| | | | |

| | | Skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou | |

| | | formu zařazením do již existující skupiny. | |

+-----------------+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

11. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, PODMÍNKY K ZAJIŠTĚNÍ PODPORY" se slova "nebo pedagogické intervenční péče," a slova " , organizované školou; pedagogická intervence pak i školským zařízením (školní družina, školní klub, středisko volného času nebo dům dětí a mládeže)" zrušují.

12. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, NORMOVANÁ FINANČNÍ NÁROČNOST" se řádky

"- 3 h/týdně speciálně pedagogické intervence (předměty speciálně pedagogické péče), případně psychologická intervence,

- 3 h/týdně pedagogické intervence (z toho 1 h týdně na práci se třídou)," zrušují.

13. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ TŘETÍHO STUPNĚ" u bodu 2 "Úprava obsahu a výstupů vzdělávání" se ve druhém sloupci slova " , s využitím pedagogické intervence" zrušují.

14. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ TŘETÍHO STUPNĚ" u bodu 4 "Individuální vzdělávací plán" se ve třetím sloupci slova "a pedagogickou intervenci" zrušují.

15. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ TŘETÍHO STUPNĚ" v bodě 5 "Personální podpora" podbod III. 5. 3 A zní:

"

+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| III. 5. 3 A | V případech, kdy jsou ve třídě, oddělení nebo studijní skupině více než 4 žáci uvedení v § 16 | |

| Další | odst. 9 zákona anebo je výuka žáků ve zdůvodněných případech natolik náročná, že již nepostačuje | |

| pedagogický | podpora asistentem pedagoga, je možné doplnit výuku o dalšího pedagogického pracovníka (skladba | a): |

| pracovník | žáků vyžadujících podpůrná opatření). | P5 x 0,5 |

| | | b): |

| | Rozsah podpory: | P1 x 0,5 |

| | a) v předškolním vzdělávání: 0,5 úvazku pedagogického pracovníka | c): |

| | b) v základním vzdělávání: 0,5 úvazku pedagogického pracovníka | P1 x 0,5 |

| | c) ve středním vzdělávání: 0,5 úvazku pedagogického pracovníka | |

+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

16. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření třetího stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ TŘETÍHO STUPNĚ" bod 7 zní:

"

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| 7. Intervence | Intervence ve třetím stupni zahrnuje postupy spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče. | |

| | Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogy školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální | |

| | pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení. Zahrnuje předměty | |

| | speciálně pedagogické péče uvedené ve druhém stupni podpůrných opatření, doplněné např. o zrakovou stimulaci, | |

| | bazální stimulaci u žáků s mentálním postižením, práci s optickými pomůckami, logopedickou péči; u žáků, kteří | |

| | nemohou vnímat řeč sluchem, se věnuje rozvíjení sluchového vnímání, odezírání, rozumění mluvené řeči a její | |

| | produkci, českému znakovému jazyku, dále se věnuje prostorové orientaci, případně dalším oblastem speciálně | |

| | pedagogické péče. Současně zahrnuje intervence také poradenskou činnost školy, zejména školního psychologa a | |

| | školního speciálního pedagoga, nebo školského poradenského zařízení. | |

| +---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| | III. 7 | Předmět speciálně pedagogické péče podle specifik obtíží žáka zajistí škola nebo školské | P1 x 0,1 |

| | Předmět | poradenské zařízení ve spolupráci. | |

| | speciálně | | |

| | pedagogické | Rozsah: 2 h/týden | |

| | péče | | |

| | | reedukační skupiny (max. 4 žáci) | |

| | | | |

| | | Skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou | |

| | | formu zařazením do již existující skupiny. | |

+-----------------+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

17. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření čtvrtého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ ČTVRTÉHO STUPNĚ" u bodu 4 "Individuální vzdělávací plán" se ve třetím sloupci slova "a pedagogickou intervenci" zrušují.

18. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření čtvrtého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ ČTVRTÉHO STUPNĚ" v bodě 5 "Personální podpora" podbod IV. 5. 6 zní:

"

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| IV. 5. 6 | Výuka žáka vyžaduje přítomnost dalšího pedagogického pracovníka. | a): |

| Další | | P5 x 1,0 |

| pedagogický | Rozsah podpory: | b): |

| pracovník | a) v předškolním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | P1 x 1,0 |

| | b) v základním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | c): |

| | c) ve středním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | P1 x 1,0 |

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

19. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření čtvrtého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ ČTVRTÉHO STUPNĚ" bod 7 zní:

"

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| 7. Intervence | Intervence ve čtvrtém stupni zahrnují podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické | |

| | péče. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogy školy s rozšířenou kompetencí pro oblast | |

| | speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení, přičemž | |

| | je zaměřen na oblasti předmětů speciálně pedagogické péče uvedené ve druhém i třetím stupni podpůrných opatření | |

| | a dále na český znakový jazyk, prostředky alternativní nebo augmentativní komunikace, na prostorovou orientaci, | |

| | na samostatný pohyb zrakově postižených, na práci s optickými pomůckami, na Braillovo písmo, na bazální | |

| | stimulaci u žáků s kombinovanými vadami, případně vychází z dalších obtíží žáků, které vyplývají z charakteru | |

| | jejich zdravotních obtíží. | |

| | | |

| | Současně je možné využít tuto dotaci pro práci se třídou nebo skupinou žáků, pro práci v oblasti | |

| | nácviku sebeobsluhy a pro zlepšení komunikačních schopností a praktických činností žáka. Zahrnuje také | |

| | poradenskou pomoc školy, zejména školního psychologa, speciálního pedagoga, nebo školského poradenského | |

| | zařízení. | |

| +---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| | IV. 7 | Předmět speciálně pedagogické péče vychází ze specifik obtíží žáků, které lze reedukovat. | P1 x 0,15 |

| | Předmět | | |

| | speciálně | Například rozvíjí případně zbytkové sluchové a zrakové vnímání, odezírání, rozumění mluvené | |

| | pedagogické | i psané řeči a její produkci, orientaci v prostoru, samostatný pohyb atd. Toto podpůrné opatření | |

| | péče | směřuje k nejvyšší možné samostatnosti žáka. | |

| | | | |

| | | Rozsah: 3 h týdně | |

| | | | |

| | | reedukační skupiny (max. 4 žáci) | |

| | | | |

| | | Skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou | |

| | | formu zařazením do již existující skupiny. | |

+-----------------+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

20. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření pátého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ PÁTÉHO STUPNĚ" u bodu 4 "Individuální vzdělávací plán" se ve třetím sloupci slova "a pedagogickou intervenci," zrušují.

21. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření pátého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ PÁTÉHO STUPNĚ" v bodě 5 "Personální podpora" podbod V. 5. 6 zní:

"

+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| V. 5. 6 | Výuka žáka vyžaduje přítomnost dalšího pedagogického pracovníka: | a): |

| Další | | P5 x 1,0 |

| pedagogický | Rozsah podpory: | b): |

| pracovník | a) v předškolním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | P1 x 1,0 |

| | b) v základním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | c): |

| | c) ve středním vzdělávání: 1,0 úvazku pedagogického pracovníka | P1 x 1,0 |

+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

22. V příloze č. 1 oddílu 3 části A v tabulce "Podpůrná opatření pátého stupně, PODPŮRNÁ OPATŘENÍ PÁTÉHO STUPNĚ" bod 7 zní:

"

+-----------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| 7. Intervence | Intervence v pátém stupni zahrnuje podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické | |

| | péče je cíleně zaměřená na maximální podporu pro žáky. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován | |

| | pedagogickými pracovníky školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy | |

| | nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení; je zaměřen na nápravy, které vyplývají z charakteru | |

| | zdravotních a jiných obtíží žáků. Zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče uváděné ve čtvrtém stupni | |

| | podpory, případně ve třetím nebo druhém stupni podpory. | |

| | | |

| | Současně je možné využít tuto dotaci pro práci se třídou nebo skupinou žáků, pro práci v oblasti nácviku | |

| | sebeobsluhy a pro zlepšení komunikačních schopností a praktických dovedností žáka. Zahrnuje také poradenskou | |

| | pomoc školy, zejména školního psychologa, školního speciálního pedagoga nebo školského poradenského zařízení. | |

| +---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

| | V. 7 | Předmět speciálně pedagogické péče, vychází ze specifik obtíží žáka. | P1 x 0,2 |

| | Předmět | | |

| | speciálně | Rozsah práce: 4 h týdně | |

| | pedagogické | | |

| | péče | reedukační skupiny (max. 4 žáci) | |

| | | | |

| | | Skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou | |

| | | formu zařazením do již existující skupiny. | |

+-----------------+---------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+---------------+

".

23. Příloha č. 5 zní:

"Příloha č. 5

A) Doporučení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole

Dítě/žák/student:

Jméno a příjmení ..............................................................

Datum narození ............................

Bydliště ..............................................................

Škola ..............................................................

..............................................................

Ročník 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. ...............................

Souhrnné údaje k vyšetření a stanoveným PO 1):

Převažující stupeň PO 1) 2. 3. 4. 5. Identifikátor

znevýhodnění ..................

1. X (stupeň neurčen)

+-+ +-+ třída, oddělení, studijní skupina

Návrh organizační | | bez IVP 1) | | zřízená podle § 16 odst. 9

formy vzdělávání +-+ +-+ školského zákona

+-+ +-+ zařazení do školy, třídy, oddělení,

| | s IVP 1) | | studijní skupiny, která vzdělává žáky

+-+ +-+ podle § 16 odst. 9 školského zákona

(doložit žádost zákonného zástupce nebo

zletilého žáka)

+-+

| | vzdělávání v základní škole speciální podle RVP ZŠS 1)

+-+ díl 1

+-+

| | vzdělávání v základní škole speciální podle RVP ZŠS 1)

+-+ díl 2

Datum přijetí žádosti

o poskytnutí

poradenské pomoci ..............

Datum vyšetření v ŠPZ 1) ........... Datum konzultace se školou ..............

Platnost doporučení do ............. Termín nového posouzení ..............

speciálních vzdělávacích

potřeb

Návrh zahájení

poskytování ........................................................

podpůrných opatření

+-----------------------------------------------------------------------------+

| I. Závěry vyšetření žáka podstatné pro vzdělávání a pobyt žáka ve škole |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| II. Vyhodnocení Plánu pedagogické podpory (pokud byl poskytován) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| III. Podpůrná opatření (Doplňte konkrétní postupy v těch kategoriích |

| podpůrných opatření, které mají být aplikovány ve škole) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Metody výuky, úpravy obsahu vzdělávání | Stupeň PO 1) |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Forma vzdělávání 2) | Stupeň PO 1) |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Úprava očekávaných výstupů vzdělávání 3) | Stupeň PO 1) |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+---------------------------------------------------------------------------+

| Organizace výuky (úpravy v organizaci výuky ve školní třídě případně |

| i mimo ni; požadavky na práci pedagogů; podpora žáků, u kterých nelze |

| zajistit domácí přípravu; požadavky na specifika domácí přípravy) |

+---------------------------------------------------------------------------+

+-------------------------------------+-----------+----------+--------------+

| Požadavky na organizaci výuky ve | Stupeň | Počet | Kód |

| škole | | hodin | podmíněné |

| | | | NFN 4) |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Předměty speciálně | | | |

| | | | pedagogické péče: | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| Uzpůsobení forem komunikace a zprostředkování informací (AAK 1), |

| Braillovo písmo) |

+--------------------------------------------------------+------------------+

| ANO - NE ............................................. | viz pomůcky |

+--------------------------------------------------------+------------------+

+-------------------------------------+-----------+----------+--------------+

| Personální podpora - pedagogická | Stupeň | Počet | Kód NFN 5) |

| | | hodin | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Asistent pedagoga | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Pedagog | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Školní speciální pedagog | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Školní psycholog | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-------------------------------------+-----------+----------+--------------+

+-------------------------------------+-----------+----------+--------------+

| Personální podpora - nepedagogická | Stupeň | Počet | Kód NFN 5) |

| | | hodin | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Tlumočník českého znakového | | | |

| | | | jazyka | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

| +-+ | Přepisovatel pro neslyšící | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+--------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Hodnocení žáka (kritéria hodnocení, specifika forem | Stupeň PO 1) |

| hodnocení podle charakteru obtíží žáka) | |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Zařazení žáka do školy, třídy, oddělení, skupiny podle | Stupeň PO 1) |

| § 16 odstavec 9 školského zákona (odůvodnění zařazení) | |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Pomůcky | Stupeň PO 1) |

+------------------------------------------------------------+--------------+

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Kompenzační pomůcky (uveďte také období | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| užívání pomůcky a případné investiční | | pořízení 6) | 5) |

| a neinvestiční náklady) | | | |

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

........................................ ........ ............ ........

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Speciální učebnice a pomůcky (uveďte | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| také období užívání pomůcky a případné | | pořízení 6) | 5) |

| investiční a neinvestiční náklady) | | | |

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

........................................ ........ ............ ........

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Softwarové a IT vybavení (uveďte také | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| období užívání pomůcky a případné | | pořízení 6) | 5) |

| investiční a neinvestiční náklady) | | | |

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

........................................ ........ ............ ........

+------------------------------------------------------------+--------------+

| Prodloužení délky vzdělávání | Stupeň PO 1) |

+------------------------------------------------------------+--------------+

------------------------------------------------------------------

1) PO - podpůrné opatření, IVP = individuální vzdělávací plán, RVP ZŠS = rámcový vzdělávací program základní školy speciální, ŠPZ = školské poradenské zařízení, AAK = alternativní a augmentativní komunikace.

2) § 25 zákona školského zákona.

3) § 16 odst. 2 písm. e) školského zákona.

4) Kód podmíněné NFN - kód normované finanční náročnosti v souladu s resortním číselníkem podpůrných opatření (RAPP) zveřejněným způsobem umožňujícím dálkový přístup; škola vykáže toto podpůrné opatření, pouze pokud nelze žákovi poskytovat podpůrné opatření v rámci stávající skupiny.

5) Kód NFN - kód normované finanční náročnosti v souladu s resortním číselníkem podpůrných opatření (RAPP) zveřejněným způsobem umožňujícím dálkový přístup.

6) V = Výpůjčka; N = Nákup, J = jiné (vypište).

+-----------------------------------------------------------------------------+

| IV. Podpůrná opatření jiného druhu (respektovat zdravotní stav, zátěžovou |

| situaci v rodině či škole - vztahové problémy, postavení ve třídě; v jakých |

| činnostech, jakým způsobem) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| V. Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání |

| (uveďte stupeň podpůrného opatření) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

Zpracoval ........................ Vedoucí ....................

pracoviště

(jméno a podpis)

....................

Adresa a název Razítko

pracoviště

vystavujícího

doporučení Datum ....................

Poučení: Zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka může do 30 dnů ode dne,

kdy obdržel toto doporučení školského poradenského zařízení, požádat právnickou

osobu zřízenou a pověřenou ministerstvem prováděním revizí o jeho revizi. O revizi

tohoto doporučení může požádat také škola, školské zařízení nebo orgán veřejné

moci, který svým rozhodnutím uložil zákonnému zástupci dítěte nebo žáka, dítěti,

žákovi nebo studentovi povinnost využít odbornou poradenskou pomoc ve školském

poradenském zařízení, do 30 dnů ode dne, kdy doporučení obdržely.

+-----------------------------------------------------------------------------+

| VI. Převzetí |

+----------------------------+------------------------------------------------+

| Datum | Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce |

+----------------------------+------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| VII. Žádost o povolení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu |

+-----------------------------------------------------------------------------+

| V případě doporučení podpůrného opatření spočívajícího ve vzdělávání podle |

| individuálního vzdělávacího plánu žádám o jeho zpracování školou. |

+--------------------------------+--------------------------------------------+

| Datum | Podpis zletilého žáka nebo zákonného |

| | zástupce |

+--------------------------------+--------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| VIII. Informovaný souhlas zákonného zástupce nebo zletilého žáka s |

| poskytováním doporučených podpůrných opatření ve škole |

+-----------------------------------------------------------------------------+

Prohlašuji, že

a) výslovně souhlasím s poskytováním v doporučení uvedených podpůrných opatření,

b) byl/a jsem informován/a o důsledcích, které vyplývají z poskytování

podpůrného opatření, zejména o změnách ve vzdělávání v souvislosti

s poskytováním podpůrného opatření,

c) byl/a jsem informován/a o organizačních změnách, které v souvislosti

s poskytováním podpůrných opatření mohou nastat, a

d) podpisem stvrzuji, že jsem informacím uvedeným v písmenech b) a c)

porozuměl/a.

+-----------------------------------------+---------+--------+----------------+

| Vyjádření informovaného souhlasu | ANO | NE | S VÝHRADAMI |

+-----------------------------------------+---------+--------+----------------+

+----------------+------------------------------------------------------------+

| Datum | Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce |

+----------------+------------------------------------------------------------+

B) Doporučení pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školském zařízení

Dítě/žák/student (dále jen "žák"):

Jméno a příjmení ..............................................................

Datum narození ............................

Bydliště ..............................................................

Škola ..............................................................

..............................................................

Ročník 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. ...............................

Souhrnné údaje k vyšetření a stanoveným PO 1):

Převažující stupeň PO 1) 2. 3. 4. 5. Identifikátor

znevýhodnění ..................

1. X (stupeň neurčen)

Změna stupně: ANO NE

+-+ +-+ zařazení do školy, třídy, oddělení nebo

Návrh organizační | | bez IVP 1) | | studijní skupiny zřízené podle § 16

formy vzdělávání +-+ +-+ odst. 9 školského zákona

(doložit žádost zákonného zástupce nebo

+-+ zletilého žáka)

| | s IVP 1)

+-+

Datum přijetí žádosti

o poskytnutí

poradenské pomoci ..............

Datum vyšetření v ŠPZ 1) ........... Datum konzultace se školou ..............

Platnost doporučení do .............. Termín nového posouzení ..............

speciálních vzdělávacích

potřeb

Návrh zahájení

poskytování ........................................................

podpůrných opatření

+-----------------------------------------------------------------------------+

| I. Závěry vyšetření žáka podstatné pro vzdělávání a pobyt žáka ve školském |

| zařízení |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| II. Podpůrná opatření (Doplňte konkrétní postupy v těch kategoriích |

| podpůrných opatření, které mají být aplikovány ve školském zařízení) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

+----------------------------------------------------------------------------+

| Organizace vzdělávání (úpravy v organizaci vzdělávání ve školském |

| zařízení; požadavky na práci pedagogů, podpora žáků, u kterých nelze |

| zajistit domácí přípravu; požadavky na specifika v domácí přípravě žáků) |

+----------------------------------------------------------------------------+

+-------------------------------------+-----------+----------+---------------+

| Personální podpora - pedagogická | Stupeň | Počet | Kód NFN 2) |

| | | hodin | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

| +-+ | Asistent pedagoga | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

+-------------------------------------+-----------+----------+---------------+

| Personální podpora - nepedagogická | Stupeň | Počet | Kód NFN 2) |

| | | hodin | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

| +-+ | Tlumočník českého znakového | | | |

| | | | jazyka | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

| +-+ | Přepisovatel pro neslyšící | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

| +-+ | Zdravotnický pracovník | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

| +-+ | Jiné ........................ | | | |

| | | | | | | |

| +-+ | | | | |

+-----+-------------------------------+-----------+----------+---------------+

+-------------------------------------------------------------+--------------+

| Pomůcky | Stupeň PO 1) |

+-------------------------------------------------------------+--------------+

+------------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Kompenzační pomůcky (uveďte také období | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| užívání pomůcky a případné investiční | | pořízení 3) | 2) |

| a neinvestiční náklady) | | | |

+------------------------------------------+---------+-------------+---------+

......................................... ........ ............ ........

+------------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Speciální učebnice a pomůcky (uveďte | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| také období užívání pomůcky a případné | | pořízení 3) | 2) |

| investiční a neinvestiční náklady) | | | |

+------------------------------------------+---------+-------------+---------+

......................................... ........ ............ ........

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

| Softwarové a IT vybavení (uveďte také | Stupeň | Forma | Kód NFN |

| období užívání pomůcky a případné | | pořízení 3) | 2) |

| investiční a neinvestiční náklady) | | | |

+-----------------------------------------+---------+-------------+---------+

........................................ ........ ............ ........

------------------------------------------------------------------

1) PO = podpůrné opatření, IVP = individuální vzdělávací plán, ŠPZ = školské poradenské zařízení.

2) Kód NFN - kód normované finanční náročnosti v souladu s resortním číselníkem podpůrných opatření (RAPP) zveřejněným způsobem umožňujícím dálkový přístup.

3) V = Výpůjčka; N = Nákup, J = jiné (vypište).

+-----------------------------------------------------------------------------+

| III. Podpůrná opatření jiného druhu (respektovat zdravotní stav, zátěžovou |

| situaci v rodině či škole - vztahové problémy, postavení ve třídě nebo |

| v zájmovém kroužku; v jakých činnostech, jakým způsobem) |

+-----------------------------------------------------------------------------+

Zpracoval .............. Vedoucí ...........................

pracoviště

(jméno a podpis) ...........................

Adresa a název Razítko

pracoviště

vystavujícího

doporučení Datum ............................

Poučení: Zletilý žák nebo zákonný zástupce žáka může do 30 dnů ode dne, kdy

obdržel toto doporučení školského poradenského zařízení, požádat právnickou osobu

zřízenou a pověřenou ministerstvem prováděním revizí o jeho revizi. O revizi tohoto

doporučení může požádat také škola, školské zařízení nebo orgán veřejné moci, který

svým rozhodnutím uložil zákonnému zástupci dítěte nebo žáka, dítěti, žákovi nebo

studentovi povinnost využít odbornou poradenskou pomoc ve školském poradenském

zařízení, do 30 dnů ode dne, kdy doporučení obdržely.

+-----------------------------------------------------------------------------+

| IV. Převzetí |

+----------------+------------------------------------------------------------+

| Datum | Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce |

| | |

+----------------+------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------------+

| V. Informovaný souhlas zákonného zástupce nebo zletilého žáka s |

| poskytováním doporučených podpůrných opatření |

+-----------------------------------------------------------------------------+

Prohlašuji, že

a) výslovně souhlasím s poskytováním v doporučení uvedených podpůrných opatření,

b) byl/a jsem informován/a o důsledcích, které vyplývají z poskytování

podpůrného opatření, zejména o změnách ve vzdělávání v souvislosti

s poskytováním podpůrného opatření,

c) byl/a jsem informován/a o organizačních změnách, které v souvislosti

s poskytováním podpůrných opatření mohou nastat, a

d) podpisem stvrzuji, že jsem informacím uvedeným v písmenech b) a c)

porozuměl/a.

+---------------------------------------+----------+---------+----------------+

| Vyjádření informovaného souhlasu | ANO | NE | S VÝHRADAMI |

+---------------------------------------+----------+---------+----------------+

+----------------+------------------------------------------------------------+

| Datum | Podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce: |

| | |

+----------------+------------------------------------------------------------+

".