5.2.4. Zákaznické služby
Obsluha účastníků trhu - ř. 10
Proces "Obsluha účastníků trhu" zahrnuje náklady spojené s následujícími činnostmi:
- marketing a reklama;
- tvorba cen a produktů;
- management smluv;
- datová komunikace s operátorem trhu související se změnou dodavatele;
- nákup elektřiny na ztráty;
- výkup OZE a KVET;
- připojování/odpojování zákazníků;
- komunikace s účastníky trhu;
- poskytování/sběr informací;
- připojování malých zdrojů elektřiny;
- uzavírání smluv na zvláštní (nadstandardní) služby distributora;
- poskytování informací zákazníkům;
- vyřízení požadavku na poskytnutí dokumentace, management změny dodavatele elektřiny;
- převzetí, administrace, příp. vyřízení požadavků týkajících se použití a provozu distribuční soustavy nebo měření (přístup k distribuční soustavě, přeložky zařízení);
- oznamování plánovaných vypínání;
- obsluha poruchových hlášení;
- převzetí samoodečtu;
- management reklamací a stížností.
Fakturace (energetická) - ř. 11
Proces "Fakturace (energetická)" zahrnuje náklady spojené s následujícími činnostmi:
- výpočet, tisk, kontrola, odeslání a zaúčtování faktur za distribuci a související služby;
- agregovaná fakturace (včetně agregovaného zálohování);
- vystavení záloh (při sjednání smlouvy, ruční vystavení);
- řešení dotazů a požadavků k fakturám.
Řízení pohledávek - ř. 12
Proces "Řízení pohledávek" zahrnuje náklady spojené s následujícími činnostmi:
- saldokontní operace (stav účtu, odpis, přeúčtování, převod položek, smluvní pokuty z prodlení, manuální práce s doklady, inventarizace zůstatku na SÚ, výkazy pohledávek, sestava rozhodování);
- platby (příjem plateb, dávky plateb, platební program, párování plateb, objasnění);
- účetnictví a DPH (předání do hlavní knihy, opravné položky, záznamní povinnost, nedoručené dobropisy);
- vymáhání pohledávek;
- řešení dotazů k pohledávkám;
- vystavení pracovních příkazů na přerušení dodávky a opětovné připojení.