1. NÁZEV OPATŘENÍ
Rychlostní komunikace R48 - DOBRÁ - TOŠANOVICE - ŽUKOV:
ETAPA 1: DOBRÁ TOŠANOVICE
2. ORGÁN PŘEDKLÁDAJÍCÍ ŽÁDOST (Národní koordinátor ISPA)
2.1. Jméno: p. Čestmír Sajda, náměstek ministra pro místní
rozvoj
2.2. Adresa: Staroměstské náměstí 6, 110 15, Praha 1
E-mail: Drahomira.Vrbska@mmr.cz
3. ORGÁN ZODPOVĚDNÝ ZA IMPLEMENTACI (definovaný v části II (2) přílohy III.2)
3.1. Název: Ministerstvo dopravy a spojů
3.2. Adresa: Nábř. Ludvíka Svobody 12, Praha
E-mail: sokolik@mdcr.cz
4. KONEČNÝ PŘÍJEMCE (pokud se liší od orgánu uvedeného v bodě 3)
4.1. Název: Ředitelství silnic a dálnic
4.2. Adresa: Na Pankráci 546/56, Praha
E-mail: vladimir.vorel@cim.rsd.cz
5. MÍSTO
5.1. Země, která je příjemcem pomoci: Česká republika
5.2. Region: moravsko-slezský a severomoravský region
6. POPIS
Projekt je součástí rychlostní komunikace R 47/48, což je 86 km dlouhá silnice, která je pokračováním hlavní české trasy ze západu na východ z Prahy na hranice s Polskem v Českém Těšíně. Jedná se o čtyřproudou rychlostní komunikaci, kromě šesti chybějících úseků, které jsou pouze dvouproudé.
Projekt je umístěn v evropském intermodálním dopravním koridoru VI, který spojuje Polsko, Českou republiku a Slovensko. Hraniční přechod v Českém Těšíně je dopravně nejvyužívanějším hraničním přechodem mezi Českou republikou a Polskem.
Úseky Dobrá - Tošanovice a Tošanovice - Žukov představují dva z výše zmíněných dvouproudých úseků a leží blízko státní hranice. Ředitelství silnic a dálnic proto hodlá nahradit stávající průjezdovou trasu (I48) novou silnicí, postavenou podle evropských norem (kategorie R22, 5/100) o celkové délce 16,15 km.
Nová silnice bude budována ve dvou úsecích. Toto finanční memorandum zahrnuje pouze výstavbu etapy I mezi obcemi Dobrá - Tošanovice, která bude budována jako čtyřproudá duální vozovka v délce 6,88 km. Dokončení tohoto úseku je plánováno na rok 2005, etapa II mezi obcemi Tošanovice - Žukov bude dokončena zhruba o jeden rok později.
Tyto úseky budou budovány v rámci samostatných smluv o dílo. Po dokončení etapy I bude průjezdová doprava pokračovat na stávající trase až do dokončení etapy II. Opatření ISPA proto představuje technicky a finančně nezávislou fázi projektu.
V bodě hranice mezi etapou I a etapou II existuje křižovatka se silnicemi I68 a I11, které procházejí rovnoběžně s polskou hranicí a které představují spojení s významným průmyslovým městem Ostrava a se Třincem a se Žilinou na Slovensku.