§ 2
Referenční databáze přenesených čísel a směrování provozu na přenesené telefonní číslo
(1) Správce referenční databáze přenesených čísel umožní nediskriminační přístup všem operátorům a Českému telekomunikačnímu úřadu k referenční databázi přenesených čísel alespoň v rozsahu informací a funkcí podle odstavce 2.
(2) Referenční databáze přenesených čísel obsahuje alespoň tyto informace a funkce:
a) přehled aktuálně přenesených telefonních čísel s uvedením identifikačního čísla sítě 1) přejímajícího operátora, identifikačního čísla sítě opouštěného operátora, data a času realizace přenesení telefonního čísla,
b) výpis dat umožňující operátorům synchronizovat jejich interní databáze pro potřeby správného směrování.
(3) Operátor je povinen směrovat volání, textové zprávy SMS, multimediální zprávy MMS a jiný provoz na přenesené telefonní číslo přímo nebo přes veřejnou komunikační síť jiného operátora do veřejné komunikační sítě operátora, v níž je na přeneseném telefonním čísle aktuálně poskytována veřejně dostupná služba elektronických komunikací.
(4) Směrování volání a ostatního provozu na přenesené telefonní číslo zajišťuje operátor, z jehož sítě pochází volání a ostatní provoz. U volání s kódem volby nebo předvolby operátora odpovídá za správné směrování volání podnikatel poskytující veřejně dostupnou telefonní službu prostřednictvím volby nebo předvolby operátora.
(5) U příchozího mezinárodního volání a ostatního provozu na přenesené telefonní číslo zajišťuje směrování operátor, který provozuje mezinárodní ústřednu, do které bylo směrováno volání a ostatní provoz.
(6) Operátoři zajistí opatření k zabránění cyklickému směrování volání na přenesené telefonní číslo.
------------------------------------------------------------------
1) Příloha č. 2 k vyhlášce č. 117/2007 Sb., o číslovacích plánech sítí a služeb elektronických komunikací, ve znění pozdějších předpisů.