Příloha č. 6
Finanční vztahy k rozpočtům krajů
v tis. Kč
+---------------------+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+------------------+--------------+
| | Účelové dotace na běžné výdaje a příspěvky | | |
| +-----------------------+-------------------+------------------------------------------------+---------------------------------+--------------+ Dotace na | |
| | příspěvek na | z toho: | Příspěvek na dopravní obslužnost | dotace na výkon zřizovatelských | Z toho: | financování | |
| KRAJ | výkon státní správy | na jednotky sborů | | funkcí a činností převedených | dotace | redukce majetku | Úhrn |
| | | dobrovolných +---------------------------+--------------------+ z okresních úřadů, obcí, příp. | na sociální | územních samo- | |
| | | hasičů obcí | autobusová doprava *) | drážní doprava *) | resortů krajům | služby | správních celků | |
+---------------------+-----------------------+-------------------+---------------------------+--------------------+---------------------------------+--------------+------------------+--------------+
| Hlavní město Praha | 41 381 | 200 | 37 300 | 92 200 | 1 215 | | 71 249 | 243 345 |
| Středočeský | 39 122 | 5 400 | 422 900 | 368 900 | 1 214 880 | 703 886 | 186 347 | 2 232 149 |
| Jihočeský | 25 921 | 2 300 | 277 900 | 151 600 | 625 652 | 381 239 | 133 554 | 1 214 627 |
| Plzeňský | 22 903 | 4 100 | 184 500 | 178 800 | 418 395 | 224 797 | 111 996 | 916 594 |
| Karlovarský | 16 043 | 3 300 | 112 900 | 67 100 | 413 395 | 195 392 | 54 494 | 663 932 |
| Ústecký | 30 153 | 5 600 | 230 900 | 217 620 | 724 558 | 361 543 | 120 923 | 1 324 154 |
| Liberecký | 18 140 | 2 600 | 133 200 | 106 600 | 394 888 | 206 914 | 70 484 | 723 312 |
| Královéhradecký | 24 779 | 3 800 | 158 400 | 148 600 | 625 457 | 330 114 | 92 515 | 1 049 751 |
| Pardubický | 19 184 | 3 800 | 122 700 | 111 600 | 514 545 | 279 956 | 81 645 | 849 674 |
| Vysočina | 21 071 | 3 200 | 197 000 | 123 200 | 530 557 | 277 729 | 111 065 | 982 893 |
| Jihomoravský | 37 633 | 3 600 | 244 000 | 197 400 | 786 421 | 435 312 | 149 415 | 1 414 869 |
| Olomoucký | 21 914 | 2 800 | 225 200 | 140 400 | 761 891 | 483 236 | 98 111 | 1 247 516 |
| Zlínský | 21 448 | 2 800 | 167 800 | 100 800 | 742 144 | 479 080 | 79 191 | 1 111 383 |
| Moravskoslezský | 40 377 | 6 500 | 270 700 | 242 100 | 967 967 | 452 084 | 139 011 | 1 660 155 |
+---------------------+-----------------------+-------------------+---------------------------+--------------------+---------------------------------+--------------+------------------+--------------+
| Úhrn | 380 069 | 50 000 | 2 785 400 | 2 246 920 | 8 721 965 | 4 811 282 | 1 500 000 | 15 634 354 |
+---------------------+-----------------------+-------------------+---------------------------+--------------------+---------------------------------+--------------+------------------+--------------+
------------------------------------------------------------------
*) příspěvek podléhá finančnímu vypořádání za rok 2003
Kritéria pro výpočet výše dotace podle § 19 odst. 1 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech:
Kritéria pro stanovení příspěvku na výkon státní správy:
-limit počtu zaměstnanců krajských úřadů na přenesený výkon státní správy na rok 2001 stanovený v příloze č. 1 usnesení vlády č. 85/2001 upravený o dopad usnesení vlády č. 62/2001. Každé funkční místo (zaměstnanec) bylo oceněno 70% z objemu výdajů 444 tis. Kč. Celkem se jedná o objem příspěvku ve výši 330 069 tis. Kč.
Částka je úrovni roku 2002;
-částka 50 000 tis. Kč na jednotky sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí - dle § 24 odst. 1 písm. c) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů - návrh výše příspěvku předkládá Ministerstvu financí Ministerstvo vnitra. Působnost kraje v této oblasti je dána v § 27 odst. 1 písm. e) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů. Příspěvek je stanoven v úrovni roku 2002, rozdílné je přerozdělení částky 50 000 tis. Kč mezi jednotlivé kraje.
Kritérium pro stanovení příspěvku na dopravní obslužnost v autobusové dopravě:
- výše dotace zohledňuje kritéria uplatňovaná do roku 2000 (geografické postavení, ekonomicko přepravní vztahy vyjádřené výší provozní ztráty).
Kritérium pro stanovení příspěvku na dopravní obslužnost v drážní dopravě:
- příspěvek se vztahuje na úhradu závazků veřejné služby (závazek provozu a závazek přepravy železniční osobní dopravy), jejichž rozsah je dán rozsahem ujetých vlakových kilometrů zapracovaných v jízdních řádech na dané období.
Kritéria stanovení dotace na výkon zřizovatelských funkcí a činností převedených z okresních úřadů, obcí, příp. resortů krajům:
- východisko pro stanovení objemu dotace na výkon zřizovatelských funkcí převedených na kraje z okresních úřadů, obcí a Ministerstva zdravotnictví byla úroveň rozpočtu na rok 2002. Pro sestavení rozpočtu na rok 2003 byla zohledněna vybraná rozpočtová opatření, valorizace mezd, dopočet platových úprav realizovaných od 1. 3. 2002 na celoroční úroveň a 17% navýšení na provozní náklady ústavů sociální péče a domovů důchodců;
- jedno funkční místo převedené z okresních úřadů na kraje od 1. 1. 2003 na výkon samostatné a přenesené působnosti bylo oceněno průměrnými běžnými výdaji 333 995,69 Kč (včetně valorizace mezd, dopočtu platových úprav realizovaných od 1. 3. 2002). Počty funkčních míst převáděných z okresních úřadů na kraje jsou dány usnesením vlády č. 695/2002;
- na jedno funkční místo převedené z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na kraje dle usnesení vlády č. 1359/2001 byl stanoven průměrný výdaj 304 tis. Kč.
Kritérium pro přerozdělení dotace na financování majetku územních samosprávných celků mezi jednotlivé kraje:
- počet obcí s počtem obyvatel do 2500 na území kraje (5 %), počet obyvatel kraje (10 %), rozloha kraje (15 %), procenta, kterými se jednotlivé kraje podílí na 3,1 % z objemu sdílených daní dle přílohy č. 1 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, ve znění pozdějších předpisů (70 %).
------------------------------------------------------------------