CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 56/1995 Sb. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou Článek 3

Článek 3

56/1995 Sb. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Protokolu o výkladu článku 19 Smlouvy o vytvoření celní unie mezi Českou republikou a Slovenskou republikou

Článek 3

Typy podpory slučitelné s řádným fungováním Smlouvy ve smyslu článku 19:

a) podpora výzkumu, vývoje a inovací, pokud je jednoznačně orientována na stimulaci takových činností, které jsou na předkonkurenční úrovni; předkonkurenční se rozumí úroveň, která zahrnuje aplikovaný výzkum a vývoj, včetně vývoje prvního prototypu; takovou podporu možno poskytovat až do rozsahu 50 % nákladů projektu nebo za odlišné daňové sazby rovnocenného účinku; základní výzkum je možno dotovat ve větším rozsahu, čím je projekt bližší tržnímu místu, tím by měl být nižší stupeň subvencování;

b) podpora poskytovaná sektorům s problémy nadměrné kapacity za účelem racionalizace struktury průmyslu cestou zajištění řádného snižování výroby a zaměstnanosti; taková opatření musí být časově přesně ohraničena a musí obsahovat přizpůsobovací program; při posuzování problému nadměrné kapacity se má vzít v úvahu mezinárodní situace jako celek a nikoliv pouze situace v příslušné zemi;

c) všeobecná podpora exportu, jako jsou národní týdny, podpory obchodních domů, průmyslové veletrhy, s podmínkou, že taková podpora není specificky určena pro jeden podnikatelský subjekt;

d) regionální rozvojová podpora do rozsahu, ve kterém nenarušuje podmínky spravedlivé hospodářské soutěže; jejím účelem musí být umístění průmyslu v regionálních rozvojových oblastech na stejný ekonomický základ jako průmyslu v jiných částech země a nezvyšování kapacity v sektorech, v kterých jsou již problémy s nadměrnou kapacitou; definování regionálních rozvojových oblastí je ve výhradní pravomoci Smluvních stran této smlouvy; lze požádat, aby toto definování bylo doplněno statistickými údaji uvádějícími důvody pro určení takových oblastí;

e) podpora ve formě všeobecných veřejných služeb pro obchod a průmysl za podmínek, které nezvýhodňují určité sektory a podniky;

f) všeobecná podpora pro vytváření nových pracovních příležitostí za podmínky, že taková místa nejsou v sektorech, které již trpí nadměrnou kapacitou;

g) ekologická podpora podle všeobecné zásady, že se zachová princip "platí znečišťovatel"; investice zvlášť určené na snížení znečišťování lze subvencovat do rozsahu 25 % nebo odlišnými daňovými sazbami rovnocenného účinku; stupeň subvencování specifických průmyslových odvětví je nutno mít pod stálým dohledem, přičemž se uznává existence rozdílných legislativ nebo norem v jiných zemích a jejich potenciální dopad na obchod a soutěž;

h) podpora malým a středním podnikům orientovaná na vyrovnání nevýhod přímo spojených s velikostí příslušného podniku; takovými podniky se rozumí podniky, které nezaměstnávají více než 100 lidí a které dosahují ročního obratu méně než 10 miliónů ECU.