CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 55/2003 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu týkajícího se Národního programu Phare 2001 pro ČR 5. Rozpočet

5. Rozpočet

55/2003 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu týkajícího se Národního programu Phare 2001 pro ČR

5. ROZPOČET

+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| Č. | CÍL/Projekt | Budování | Investice | Phare |
| | | institucí | | celkem |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.01 | ÚČAST V PROGRAMECH | 7,22 | 0,00 | 7,22 |
| | ES A EVROPSKÉ | | | |
| | AGENTUŘE PRO | | | |
| | ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.01.01 | Účast v programech | | | |
| | Fiscalis, Leonardo | | | |
| | da Vinci II, | | | |
| | Socrates II, Mládež, | | | |
| | Kultura 2000, SAVE a | | | |
| | Evropská agentura | | | |
| | pro životní | | | |
| | prostředí | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.02 | POLITICKÁ KRITÉRIA | 3,00 | 0,00 | 3,00 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.02.01 | Posílení sektoru | | | |
| | občanské společnosti | | | |
| | v České republice | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.03 | DOPRAVA | 2,00 | 0,00 | 2,00 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.03.01 | Příprava podmínek | | | |
| | pro aplikaci | | | |
| | směrnice EU při | | | |
| | transformaci Českých | | | |
| | drah | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04 | VNITŘNÍ TRH | 5,80 | 0,70 | 6,50 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.01 | Legislativní a | | | |
| | institucionální | | | |
| | rámec pro správu | | | |
| | daní a cel | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.02 | Nová koncepce | | | |
| | regulace účetnictví | | | |
| | a aplikace | | | |
| | mezinárodních | | | |
| | účetních standardů | | | |
| | (IAS) | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.03 | Posilování dohledu | | | |
| | nad trhem s | | | |
| | farmaceutickými a | | | |
| | zdravotnickými | | | |
| | produkty | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.04 | Posilování práv na | | | |
| | ochranu duševního | | | |
| | vlastnictví | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.05 | Posilování acquis | | | |
| | v oblasti | | | |
| | hospodářské soutěže | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.04.06 | Zvýšení efektivnosti | | | |
| | činnosti operátora | | | |
| | pro dohled nad trhem | | | |
| | s elektřinou | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.05 | ZEMĚDĚLSTVÍ | 2,55 | 5,73 | 8,28 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.05.01 | Posilování | | | |
| | veterinárního | | | |
| | dohledu -- BIP | | | |
| | Ruzyně, integrovaný | | | |
| | rozvoj venkova | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.05.02 | Budování struktur | | | |
| | CAP/EAGGF; | | | |
| | Integrovaný rozvoj | | | |
| | venkova | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.05.03 | Budování struktur | | | |
| | CAP; IACS | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.05.04 | Posilování kapacity | | | |
| | rostlinolékařského | | | |
| | sektoru | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.06 | ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ | 0,75 | 4,35 | 5,10 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.06.01 | Zařízení na | | | |
| | monitorování | | | |
| | znečišťování | | | |
| | životního prostředí | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.06.02 | Implementace rámcové | | | |
| | směrnice na ochranu | | | |
| | vod | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07 | SOUDNICTVÍ A VNITRO | 4,40 | 8,85 | 13,25 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.01 | Reforma soudnictví a | | | |
| | řízení soudů | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.02 | Informační systém | | | |
| | v soudnictví | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.03 | Zlepšení | | | |
| | profesionální úrovně | | | |
| | vězeňské služby | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.04 | Rozvoj hraniční | | | |
| | kontroly a | | | |
| | migračních a | | | |
| | azylových politik | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.05 | Zavedení modelu | | | |
| | efektivního řízení | | | |
| | (EFQM) u české | | | |
| | policie | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.06 | Zlepšení boje proti | | | |
| | korupci a | | | |
| | ekonomickému zločinu | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.07.07 | Zlepšení boje proti | | | |
| | násilí a | | | |
| | organizovanému | | | |
| | zločinu | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.08 | ZAMĚSTNANOST A | 1,75 | 0,00 | 1,75 |
| | SOCIÁLNÍ VĚCI | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.08.01 | Rovné příležitosti | | | |
| | pro muže a ženy | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.08.02 | Testování | | | |
| | připravenosti na | | | |
| | aplikaci legislativy | | | |
| | v oblasti | | | |
| | sociálního | | | |
| | zabezpečení ES | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.09 | ADMINISTRATIVNÍ | 4,70 | 0,05 | 4,75 |
| | KAPACITA | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.09.01 | Řízení a kontrola | | | |
| | fondů EU a zdrojů ze | | | |
| | státního rozpočtu/ | | | |
| | Příprava na EDIS | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.09.02 | Školení auditorů | | | |
| | Nejvyššího | | | |
| | kontrolního úřadu | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.09.03 | Dokončení struktur a | | | |
| | opatření ke zvýšení | | | |
| | kapacity na národní | | | |
| | a regionální úrovni | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.09.04 | Rezerva na | | | |
| | "twinning light" | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.10 | HOSPODÁŘSKÁ A | 4,55 | 9,00 | 13,55 |
| | SOCIÁLNÍ SOUDRŽNOST | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.10.01 | Strategie rozvoje | | | |
| | průmyslových zón | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.10.02 | Strategie regenerace | | | |
| | průmyslových zón | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.10.03 | Dokončení struktur a | | | |
| | opatření pro zvýšení | | | |
| | kapacity na národní | | | |
| | a regionální úrovni | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CZ01.10.04 | Malé | | | |
| | infrastrukturální | | | |
| | projekty v NUTS II | | | |
| | severozápadní Čechy, | | | |
| | Ostrava a střední | | | |
| | Morava | | | |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+
| CELKEM | | 36,72 | 28,68 | 65,40 |
+------------+----------------------+-----------+-----------+--------+


6. UJEDNÁNÍ O IMPLEMENTACI

Tento program bude řízen v souladu s postupy Decentralizovaného Implementačního Systému Phare (DIS) 1). Národní koordinátor pomoci (NAC) bude mít celkovou odpovědnost za tvorbu, monitorování a implementaci programů Phare. NAC a NAO *) budou společně odpovídat za koordinaci mezi Phare (včetně Phare CBC), ISPA a SAPARD.

Národní fond (NF) na Ministerstvu financí v čele s Národním schvalujícím úředníkem (NAO) bude provádět dozor nad finančním řízením programu a bude odpovědný za podávání zpráv Evropské komisi. NAO ponese celkovou odpovědnost za dodržení předpisů, pravidel a postupů Phare při státních zakázkách, vykazování a finančním řízení, i pravidel pro státní pomoc Společenství, a za fungování řádného výkaznictví a systému informací o projektu. NAO bude plně odpovídat za fondy Phare v programu do ukončení programu.

Vhodnou finanční kontrolu provádí národní finanční kontrolní úřad. NAO vede systém finančního výkaznictví pro všechny fondy Phare.

Komise bude převádět fondy na NF v souladu s Memorandem o porozumění podepsaným mezi Komisí a Českou republikou dne 12. října 1998. Fondy budou převáděny po žádosti ze strany NAO.

Je nutné rozlišovat mezi platbami ohledně účasti v programech a agenturách Společenství a platbami ohledně jiných dílčích programů. Národní fond však otevře jediný bankovní účet.