Článek 89
(1) Rozvoj a úroveň školství tvoří důležité předpoklady pro intenzivní rozvoj národního hospodářství, přičemž školství a kultura představují významnou složku nevýrobní sféry.
(2) Zabezpečení dlouhodobého plánovitého růstu vzdělanosti vyžaduje, aby státním plánem byl přednostně zabezpečován rozvoj vysokých škol a škol II. cyklu s přihlédnutím k nutnosti postupně vyrovnávat dosavadní rozdíly v síti a v materiálovém vybavení škol a školských zařízení v jednotlivých oblastech.
(3) Při vypracování návrhů státního plánu se vychází:
a) u škol vysokých a škol II. cyklu z dlouhodobého výhledu potřeby kvalifikovaných pracovníků zejména s ohledem na požadavky rozvoje vědy a techniky,
b) u škol I. cyklu z vývoje populace,
c) u zařízení předškolní a mimoškolní výchovy z potřeby zajištění péče o děti zaměstnaných matek.
(4) Plány výchovy učňů v odborných učilištích a učňovských školách se sestavují v souladu s plány přípravy kvalifikovaných dělníků obsaženými v plánu kádrů.