CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 545/2006 Sb. Vyhláška o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství § 6 - Standard lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu

§ 6 - Standard lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu

545/2006 Sb. Vyhláška o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství

§ 6

Standard lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu

(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu je prověření oprávněnosti reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby na kvalitu plynu a písemné vyrozumění zákazníka nebo dodavatele sdružené služby o jejím prověření do 60 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby provozovateli přepravní nebo distribuční soustavy.

(2) Je-li reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby po prověření shledána provozovatelem přepravní nebo distribuční soustavy jako oprávněná, je obsahem písemného vyrozumění zákazníkovi nebo dodavateli sdružené služby určení způsobu a termínu odstranění příčiny snížené kvality plynu.

(3) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši

a) 375 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 3 750 Kč,

b) 1 250 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 25 000 Kč,

c) 2 200 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 44 000 Kč.