CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 545/2006 Sb. Vyhláška o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství § 14 - Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu

§ 14 - Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu

545/2006 Sb. Vyhláška o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství

§ 14

Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu

(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu je

a) zaslání písemného vyřízení reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby na vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu nebo na nevrácení zaplacených přeplatků, a to do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, nebo

b) vypořádání rozdílu v platbách zákazníka nebo dodavatele sdružené služby způsobeného nesprávným vyúčtováním přepravy, distribuce, uskladňování plynu, a to do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace podle písmene a) posouzená jako oprávněná; je-li vypořádání plateb provedeno prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, považuje se lhůta za splněnou, je-li v této lhůtě provozovatelem přepravní nebo distribuční soustavy nebo zásobníku plynu příslušná částka ve prospěch zákazníka, dodavatele nebo dodavatele sdružené služby poukázána.

(2) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy nebo distribuce nebo uskladňování plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy nebo zásobníku plynu zákazníkovi nebo dodavateli sdružené služby za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši

a) 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 7 500 Kč,

b) 3 100 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 62 000 Kč,

c) 7 900 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 158 000 Kč.