Dodatek IV
Limity pro schválení typu a provozování lodních spaloven (Pravidlo 16)
1 Palubní spalovny popsané v pravidle 16.6.1 musí být certifikovány IMO typovým osvědčením ke schválení, a to u každé jednotlivé spalovny. Za účelem získání takového osvědčení musí být spalovna navržena a postavena podle schválených norem, viz pravidlo 16.6.1. Každý model musí být předmětem určité zkoušky pro schválení typu, která probíhá v továrně nebo ve schváleném zkušebním zařízení. V rámci odpovědnosti správního orgánu a za použití následujících specifikací pro standardní paliva/odpady určených pro schvalovací zkoušky, pomocí nichž bude určeno, zda spalovna funguje v rámci limitů stanovených v odstavci 2 tohoto dodatku:
Ropný kal se skládá z: 75 % ropné kaly z těžké motorové nafty (HFO);
5 % odpadní mazacího oleje a
20 % emulgované vody.
Tuhý odpad se skládá z: 50 % potravinového odpadu;
50 % odpadů obsahujících;
cca 30 % papíru,
" 40 % lepenky,
" 10 % hadrů,
" 20 % plastů
Směs bude dosahovat až 50 % vlhkosti
a obsahovat 7 % nehořlavých pevných látek.
2 Spalovny popsané v pravidle 16.6.1 musí být provozovány v rámci těchto limitů:
O ve spalovací komoře: 6 - 12 %
2
Max. CO ve spalinách 200 mg/MJ
v průměru:
Max. množství sazí Bacharach 3 nebo
průměr: Ringelman 1 (20 % neprůhlednost) (vyšší
množství sazí je přijatelné pouze během
velmi krátké doby, například při startu)
Nespálené složky v maximální hodnotě 10 % hmotnostních
zbytku popela:
Rozsah výstupní teploty 850 - 1200 °C
spalin ze spalovací komory:
Dodatek V
Informace obsažené v dodacím listu dodávky (Pravidlo 18.5)
Jméno a číslo IMO přijímající lodi
Přístav
Datum zahájení dodávky
Název, adresa a telefonní číslo dodavatele námořní pohonné ropné látky
Název produktu (produktů)
Množství v metrických tunách
Hustota při 15 °C, kg/m3 *)
Obsah síry (% m/m) †)
Prohlášení podepsané a potvrzené zástupcem dodavatele pohonné ropné látky. Toto prohlášení potvrzuje, že dodaná pohonná ropná látka je v souladu s příslušným odstavcem pravidel 14.1 nebo 14.4 a 18.3 této přílohy.
------------------------------------------------------------------
*) Pohonná ropná látka musí být zkoušena v souladu s normami ISO 3675:1998 nebo ISO 12185:1996.
†) Pohonná ropná látka musí být zkoušena v souladu s normou ISO 8754:2003.