Dodatek II
Zkušební cykly a váhové faktory (Pravidlo 13)
Následující zkušební cykly a váhové faktory se používají pro ověření shody lodních vznětových motorů s platnými limity
NO ,
x
v souladu s pravidlem 13 této přílohy a za použití zkušebního postupu a metody výpočtu, jež jsou uvedeny v upraveném Technickém předpisu
NO
x
z roku 2008.
.1 U lodních motorů s konstantními otáčkami určených pro lodě s hlavním pohonem, včetně diesel-elektrického pohonu, se používá zkušební cyklus E2;
.2 Pro sady vrtulí s ovladatelným úhlem nastavení se používá zkušební cyklus E2;
.3 U hlavních vrtulových a přídavných vrtulových motorů se používá zkušební cyklus E3;
.4 U pomocných motorů s konstantními otáčkami se používá zkušební cyklus D2 a
.5 U pomocných motorů s proměnnými otáčkami a proměnným zatížením, jež nepatří k výše uvedeným skupinám, se používá zkušební cyklus C1.
Zkušební cyklus pro aplikace s hlavním pohonem s konstantními otáčkami
(včetně diesel-elektrického pohonu a všech zařízení s vrtulí s ovladatelným úhlem nastavení)
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+
| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |
| typu E2 +---------------+-------+-------+-------+--------+
| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 2 5' % |
| +---------------+-------+-------+-------+--------+
| | Váhový faktor | 0,2 | 0,5 | 0,15 | 0,15 |
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+
Zkušební cyklus pro aplikaci s hlavními vrtulovými a přídavnými vrtulovými motory
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+
| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 91 % | 80 % | 63 % |
| typu E3 +---------------+-------+-------+-------+--------+
| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 25 % |
| +---------------+-------+-------+-------+--------+
| | Váhový faktor | 0,2 | 0,5 | 0,15 | 0,15 |
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+
Zkušební cyklus pro aplikace s pomocným motorem s konstantními otáčkami
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+-------+
| Zkušební cyklus | Otáčky | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |
| typu D2 +---------------+-------+-------+-------+--------+-------+
| | Výkon | 100 % | 75 % | 50 % | 25 % | 10 % |
| +---------------+-------+-------+-------+--------+-------+
| | Váhový faktor | 0,05 | 0,25 | 0,3 | 0,3 | 0,1 |
+-----------------+---------------+-------+-------+-------+--------+-------+
Zkušební cyklus pro aplikace s motorem s proměnnými otáčkami a proměnným zatížením
+-----------------+---------------+--------------------------------------------------+----------+
| Zkušební cyklus | Otáčky | Jmenovité Střední | Volnoběh |
| typu C1 +---------------+--------+------+------+-------------+------+------+----------+
| | Točivý moment | 100 %, | 75 % | 50 % | 10 % 100 % | 75 % | 50 % | 0 % |
| +---------------+--------+------+------+------+------+------+------+----------+
| | Váhový faktor | 0,15 | 0,15 | 0,15 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,15 |
+-----------------+---------------+--------+------+------+------+------+------+------+----------+
V případě, že má být motor certifikován podle odstavce 5.1.1 pravidla 13, nesmí specifické emise v každém jednotlivém bodu režimu překročit příslušnou mezní hodnotu emisí
NO
x
o více než 50 %, s výjimkou následujících případů:
.1 10 % bodu režimu ve zkušebním cyklu D2.
.2 10 % bodu režimu ve zkušebním cyklu C1.
.3 Bod volnoběhu ve zkušebním cyklu C1.
Dodatek III
Kritéria a postupy pro určení oblastí s regulací emisí (Pravidla 13.6 a 14.3)