CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973 21 Měření vzdálenosti "h"

21 Měření vzdálenosti "h"

53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973

21 Měření vzdálenosti "h"

Prav. 12A.6, 12A.7, 12A.8, 12A.11.8

21.1 Vzdálenost "h" by se měla měřit od konstrukční linie dnové obšívky kolmo k ní (pravidlo 12A, obrázek 1).

.1 U plavidel navržených s kýlovou ostruhou by se kýlová ostruha neměla považovat za ochranu palivových nádrží. U oblastí v rámci šířky kýlové ostruhy by se vzdálenost "h" měla měřit kolmo k rovnoběžce se základní linií na průsečíku kýlové ostruhy a konstrukční linie dnové obšívky tak, jak je uvedeno na obrázku A.

Obrázek - A

Obrázek A

.2 U plavidel navržených s trvalým sklonem by se jako referenční bod neměla používat základní linie. Vzdálenost "h" měla měřit kolmo k základní linii dnové obšívky na příslušných žebrech, kde se mají palivové nádrže chránit.

21.2 U plavidel navržených s úkosem dna by se měla vzdálenost "1,5 h" měřit od konstrukční linie dnové obšívky, ale v pravém úhlu k základní linii tak, jak je uvedeno na obrázku B.

Obrázek - B

Obrázek B (Flat bottom = ploché dno)

21.3 Výše uvedené odstavce 1 a 2 se také vztahují na odkaz na vzdálenost "h" v pravidle 12A.11.8.