21 Měření vzdálenosti "h"
Prav. 12A.6, 12A.7, 12A.8, 12A.11.8
21.1 Vzdálenost "h" by se měla měřit od konstrukční linie dnové obšívky kolmo k ní (pravidlo 12A, obrázek 1).
.1 U plavidel navržených s kýlovou ostruhou by se kýlová ostruha neměla považovat za ochranu palivových nádrží. U oblastí v rámci šířky kýlové ostruhy by se vzdálenost "h" měla měřit kolmo k rovnoběžce se základní linií na průsečíku kýlové ostruhy a konstrukční linie dnové obšívky tak, jak je uvedeno na obrázku A.

Obrázek - A
Obrázek A
.2 U plavidel navržených s trvalým sklonem by se jako referenční bod neměla používat základní linie. Vzdálenost "h" měla měřit kolmo k základní linii dnové obšívky na příslušných žebrech, kde se mají palivové nádrže chránit.
21.2 U plavidel navržených s úkosem dna by se měla vzdálenost "1,5 h" měřit od konstrukční linie dnové obšívky, ale v pravém úhlu k základní linii tak, jak je uvedeno na obrázku B.

Obrázek - B
Obrázek B (Flat bottom = ploché dno)
21.3 Výše uvedené odstavce 1 a 2 se také vztahují na odkaz na vzdálenost "h" v pravidle 12A.11.8.