CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973 16 Objem kalových nádrží

16 Objem kalových nádrží

53/2015 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Protokolu z roku 1997 pozměňujícího Mezinárodní úmluvu o zamezení znečištění z lodí z roku 1973

16 Objem kalových nádrží

Prav. 12.1

16.1 Jako pomoc správním orgánům při určování přiměřeného objemu kalových nádrží, lze jako vodítko použít následující kritéria. Tato kritéria by neměla být chápána jako určení výše ropných zbytků, které budou vyprodukovány zařízením strojoven v daném časovém období. Objem kalových nádrží lze však vypočítat na základě jiných přijatelných předpokladů. U lodi jejíž kýl byl položen nebo která byla v podobném stádiu stavby 31. prosince 1990 či později by měly být použity pokyny uvedené v níže uvedených bodech .4 a .5 namísto pokynů uvedených v bodech .1 a .2.

.1 Pokud jde o lodě, které v palivových nádržích nepřepravují balastovou vodu, minimální objem kalové nádrže

(V )
1

by se měl vypočítat pomocí následujícího vzorce:

V = K CD (m3)
1 1

kde

K = 0,01 u lodí, kde se těžká motorová nafta čistí pro použití
1 v hlavním motoru nebo 0,005 u lodí používající naftu nebo
těžkou motorovou naftu, která před použitím nevyžaduje
čištění,

C = denní spotřeba paliva (tuny) a

D = maximální doba plavby mezi přístavy, kde lze kal vypustit
na břeh (dny). Při nedostatku přesných údajů je nutné
použít hodnotu 30 dnů.

.2 Pokud jsou takové lodě vybavené homogenizátory, spalovnami kalů či jinými uznávanými prostředky na palubě za účelem omezení množství kalu, minimální objem kalové nádrže

(V )
1

by měla, namísto výše uvedené hodnoty, být:

V = 1 m3 u lodí u hrubé nosnosti 400 tun a více, ale o hrubé
1 nosnosti menší než 4 000 tun nebo 2 m3 u lodí o hrubé
nosnosti 4 000 tun a více.

.3 Pokud jde o lodě, které v palivových nádržích přepravují balastovou vodu, minimální objem kalové nádrže

(V )
2

by se měl vypočítat pomocí následujícího vzorce:

V = V + K B (m3)
2 1 2

kde

V = objem kalové nádrže uvedený v bodě .1 nebo .2 výše v m3,
1

K = 0,01 u nádrží na těžkou motorovou naftu nebo 0,005
2 u doplňovacích nádrží na naftu a

B = objem nádrží na balastovou vodu, které lze taky použít
k přepravě paliva (tuny).

.4 Pokud jde o lodě, které v palivových nádržích nepřepravují balastovou vodu, minimální objem kalové nádrže

(V )
1

by se měl vypočítat pomocí následujícího vzorce:

V = K CD (m3)
1 1

kde

K = 0,015 u lodí, kde se těžká motorová nafta čistí pro použití
1 v hlavním motoru nebo 0,005 u lodí používající naftu nebo
těžkou motorovou naftu, která před použitím nevyžaduje
čištění,

C = denní spotřeba paliva (m3) a

D = maximální doba plavby mezi přístavy, kde lze kal vypustit
na břeh (dny). Při nedostatku přesných údajů je nutné použít
hodnotu 30 dnů.

.5 Pokud jde o lodě, u kterých je smlouva o stavbě uzavřena nebo, v případě neexistence smlouvy o stavbě, jejichž kýl byl položen před 1. červencem 2010 a které jsou vybavené homogenizátory, spalovnami kalů či jinými uznávanými prostředky na palubě za účelem omezení množství kalu, minimální objem kalové nádrže by měly být:

.5.1 50 % hodnoty vypočítané podle výše uvedeného bodu .4 nebo

.5.2 1 m3 u lodí o hrubé nosnosti 400 tun a více, ale o hrubé nosnosti menší než 4 000 tun nebo 2 m3 u lodí o hrubé nosnosti 4 000 tun a více, podle toho, která hodnota je větší.

16.2 Správní orgány by měly stanovit, že na lodi, jejíž kýl byl položen nebo která byla v podobném stádiu stavby 31. prosince 1990 či později, musí být k dispozici také nádrž odpovídajícího objemu, který může zahrnovat i kalovou nádrž(e) uvedenou v bodě 16.1 výše, k uskladňování ropných látek z netěsností, odtoků a odpadů zařízení strojoven. Ve stávajících zařízeních je toto třeba vzít v úvahu, nakolik je to přijatelné a proveditelné.