Článek 23
Stálý sekretariát
1. Zřizuje se stálý sekretariát.
2. Funkce stálého sekretariátu jsou tyto:
a) připravovat zasedání Konference smluvních stran a jejích pomocných subjektů zřízených podle Úmluvy a poskytovat jim požadované služby;
b) shromažďovat a předávat zprávy, které mu budou předloženy;
c) na požádání usnadňovat pomoc smluvním stranám postižených rozvojových zemí, zejména v Africe, při shromažďování a podávání informací požadovaných podle Úmluvy;
d) koordinovat činnosti se sekretariáty jiných příslušných mezinárodních subjektů a úmluv;
e) uskutečňovat pod vedením Konference smluvních stran taková administrativní a smluvní opatření, která vyžadují účinné vykonávání jeho funkcí;
f) připravovat zprávy o výkonu svých funkcí podle této úmluvy a předkládat je Konferenci smluvních stran;
g) vykonávat další funkce sekretariátu, které případně stanoví Konference smluvních stran.
3. Konference smluvních stran na svém prvním zasedání ustanoví stálý sekretariát a učiní opatření pro jeho působení.