Čl. I
V § 5 odst. 1 vyhlášky č. 222/1995 Sb., o vodních cestách, plavebním provozu v přístavech, společné havárii a dopravě nebezpečných věcí, ve znění vyhlášky č. 666/2004 Sb., písmeno b) zní:
"b) nejmenší plavební hloubka, kterou tvoří součet přípustného ponoru plavidla a bezpečnostní vzdálenosti plavidla nade dnem vodní cesty. U nových a nově upravovaných vodních cest tato hodnota činí 1,20 m + bezpečnostní vzdálenost dna plavidla nade dnem vodní cesty pro klasifikační tř. 0., 2,20 m + bezpečnostní vzdálenost dna plavidla nade dnem vodní cesty pro klasifikační tř. I. a 2,80 m + bezpečnostní vzdálenost dna plavidla nade dnem vodní cesty pro klasifikační tř. IV., Va., Vb. V případě, že nové nebo nově upravené vodní cestě bezprostředně předchází po proudu vodního toku vodní cesta s nižším přípustným ponorem plavidla, může u této nové nebo nově upravené vodní cesty plavební hloubka dosáhnout hodnoty součtu přípustného ponoru plavidla na bezprostředně předcházejícím úseku vodní cesty a bezpečnostní vzdálenosti plavidla nade dnem vodní cesty; stavební konstrukce musí v budoucnu umožnit dosažení plavební hloubky podle příslušné klasifikační třídy. Bezpečnostní vzdálenost dna plavidla nade dnem vodní cesty (marže) činí
1. v řece
nejméně 0,30 m, u nových a nově upravovaných vodních cest nejméně 0,30 m pro klasifikační tř. 0. a nejméně 0,50 m pro klasifikační tř. I., IV., Va., Vb.,
2. v průplavu
nejméně 0,30 m pro klasifikační tř. 0., nejméně 1,00 m pro klasifikační tř. IV., Va., Vb.,".