§ 6
(1) Při hodnocení žáků učitelé přihlížejí k jejich úsilí, aktivitě, samostatnosti, tvořivosti a zájmu o studovaný předmět, jakož i k výsledkům práce. Hlediskem pro hodnocení pracovních výsledků jsou i výsledky postupových a závěrečných zkoušek (odstavec 2), koncertních, tanečních a dramatických vystoupení žáků a výsledky dosažené na přehlídkách, soutěžích a výstavách.
(2) Žáci školy, s výjimkou žáků zařazených do přípravného studia a žáků zařazených do rozšířeného vyučování, se na konci vyučovacího období ve II. pololetí podrobují komisionální postupové zkoušce z učební látky absolvovaného ročníku. Postupová zkouška může být vykonána formou ročníkové předehrávky, účasti na výstavě výtvarných prací, tanečního nebo literárně dramatického vystoupení. Žáci I. a II. stupně základního studia se v posledním ročníku studia podrobují komisionální závěrečné zkoušce z hlavního předmětu studia.
(3) Členy komise pro postupové zkoušky i pro závěrečné zkoušky jmenuje ředitel školy.
(4) Postupových zkoušek (povinných ročníkových předehrávek, výstav výtvarných prací, tanečních nebo literárně dramatických vystoupení) se zúčastňují všichni žáci školy. Veřejných vystoupení, veřejných výstav a podobných akcí školy se zúčastňují žáci určení školou.
(5) V posledním ročníku I. a II. stupně základního studia a v závěru kursu pro dospělé jsou žáci hodnoceni na základě
a) veřejného nebo interního vystoupení, popřípadě účasti na výstavách,
b) komisionální závěrečné zkoušky z hlavního předmětu studia,
c) písemné a ústní teoretické zkoušky specializované podle oborů.
(6) Žáci navržení k zařazení do rozšířeného vyučování a žáci do rozšířeného vyučování již zařazení se podrobují postupové zkoušce před komisí, kterou k tomuto účelu ustavuje národní výbor, který školu odborně vede.
(7) V průběhu vyučovacího období se prospěch žáků v jednotlivých předmětech hodnotí průběžně podle klasifikační stupnice pěti stupni známek: výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný, nedostatečný. Výsledky hodnocení žáka znamenají učitelé v prospěchovém listu, do kterého se značí i výsledky postupových zkoušek a účast žáků na veřejných akcích. Nezletilým žákům se hodnocení zapisuje do žákovských sešitů, do kterých se zároveň zapisují i studijní pokyny a látka předepsaná pro domácí přípravu.
(8) Souhrnně se žáci hodnotí dvakrát za vyučovací období, a to k 31. lednu a 30. červnu; k těmto datům jim škola vydá osvědčení. Při souhrnné klasifikaci se používá pětistupňové klasifikační stupnice uvedené v odstavci 7. Žáci přípravného studia obdrží na konci vyučovacího období potvrzení o ukončení každého ročníku.
(9) Při souhrnné klasifikaci k 30. červnu se zhodnotí, zda je žák způsobilý postoupit do vyššího ročníku; přitom se přihlédne též k výsledku postupové zkoušky.