CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 503/1992 Sb. Nařízení vlády, kterým se stanoví míra vyučovací povinnosti učitelů a míra povinnosti výchovné práce ostatních pedagogických pracovníků ve školství § 5

§ 5

503/1992 Sb. Nařízení vlády, kterým se stanoví míra vyučovací povinnosti učitelů a míra povinnosti výchovné práce ostatních pedagogických pracovníků ve školství

§ 5

(1) Do přímé vyučovací činnosti a přímé výchovné činnosti se započítává

a) za práci třídního učitele 1 hodina týdně

b) za práci třídního učitele v 1. ročníku

základní školy, speciální základní školy,

zvláštní školy a pomocné školy 2 hodiny týdně

c) za výchovné poradenství v základní škole a

střední škole s počtem žáků do 300 1 hodina týdně

300 až 450 žáků 2 hodiny týdně

nad 450 žáků 3 hodiny týdně

d) za výchovné poradenství ve speciálních školách

při počtu tříd

do 7 tříd 1 hodina týdně

8 až 12 tříd 2 hodiny týdně

13 a více tříd 3 hodiny týdně

e) za řízení střední školy, střední speciální

školy, odborného učiliště a učiliště, které

zabezpečují teoretické vyučování, praktické

vyučování a domov mládeže popř. výchovu mimo

vyučování 2 hodiny týdně

f) za metodickou činnost učitele v rámci okresu 1 hodina týdně

(2) Minimální přímá vyučovací činnost nebo přímá výchovná činnost pedagogických pracovníků uvedených v odstavci 1 písm. e), kterou nelze dále krátit, jsou dvě hodiny týdně.

(3) Do počtu tříd rozhodného pro stanovení přímé vyučovací činnosti nebo přímé výchovné činnosti se započítávají

a) ředitelům společného zařízení jeslí a mateřské školy třídy mateřské školy a oddělení jeslí, zástupcům ředitelů společného zařízení jeslí a mateřské školy z řad učitelů mateřských škol jen třídy mateřské školy,

b) ředitelům základních škol včetně speciálních základních škol, zvláštních škol a pomocných škol třídy ve škole, oddělení školních družin a školních klubů zřízených při škole a speciálně pedagogické centrum,

c) ředitelům základních škol při zdravotnických zařízeních ze tříd pro děti chodící plně jen třídy, které mají učební plán alespoň 15 hodin týdně, při nižším učebním plánu se počítají vždy dvě třídy jako jedna třída. U dětí ležících (s individuálním vyučováním) se považuje za jednu třídu skupina deseti dětí, ředitelům zvláštních škol při zdravotnických zařízeních ze tříd pro děti chodící plně jen třídy, které mají učební plán alespoň 15 hodin týdně, při nižším učebním plánu se počítají vždy dvě třídy jako jedna třída. U dětí ležících (s individuálním vyučováním) se považuje za jednu třídu skupina osmi dětí,

d) ředitelům, kteří vedou internátní speciální školu, a jejich zástupcům, ředitelům školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče a jejich zástupcům třídy ve škole, výchovné skupiny, záchytná oddělení a speciálně pedagogické centrum,

e) ředitelům středních škol a speciálních středních škol, odborných učilišť, učilišť a jejich zástupcům třídy studia denního a studia při zaměstnání,

f) ředitelům středních odborných škol s výtvarnými a výtvarně technickými obory a jejich zástupcům 24 vyučovacích hodin týdně jako jedna třída; ředitelům základních uměleckých škol, konzervatoří a sportovních škol a jejich zástupcům 24 vyučovacích hodin týdně jako jedna třída, v kursech ve školách uměleckého směru 24 vyučovacích hodin týdně jako jedna třída; ve státních jazykových školách a ve Státním těsnopisném ústavu 20 vyučovacích hodin týdně jako jedna třída; hodiny vyučování žáků středních škol podléhajících povinné školní docházce, kteří jsou umístěni ve zdravotnickém zařízení, se započítávají ředitelům příslušných středních škol a jejich zástupcům v počtu 24 vyučovacích hodin týdně jako jedna třída.

(4) Je-li ve škole ustanoveno více zástupců ředitele, určí se každému z nich přímá vyučovací činnost podle poměrného počtu tříd; to neplatí, pokud mají přidělen určitý počet tříd.

(5) Učitelům, kteří vyučují předmět v cizím jazyce ve školách s výukou vybraných předmětů v cizím jazyce, se snižuje míra přímé vyučovací činnosti o tři hodiny týdně.