Příloha č. 6
Korekce pro stanovení nejvyšších přípustných hodnot hluku v chráněném venkovním prostoru a v chráněných venkovních prostorech staveb
+---------------------------------------------+-----------------------+
| Způsob využití území | Korekce |
| | dB |
| +-----+-----+-----+-----+
| | 1) | 2) | 3) | 4) |
+---------------------------------------------+-----+-----+-----+-----+
| Chráněné venkovní prostory staveb nemocnic | -5 | 0 | +5 | +15 |
| a staveb lázní | | | | |
+---------------------------------------------+-----+-----+-----+-----+
| Chráněný venkovní prostor nemocnic a lázní | 0 | 0 | +5 | +15 |
+---------------------------------------------+-----+-----+-----+-----+
| Chráněné venkovní prostory ostatních staveb | 0 | +5 | +10 | +20 |
| a chráněné ostatní venkovní prostory | | | | |
+---------------------------------------------+-----+-----+-----+-----+
Poznámka - korekce uvedené v tabulce se nesčítají.
Pro noční dobu se použije další korekce -10 dB s výjimkou hluku z železniční dráhy, kde se použije korekce -5 dB.
1) Použije se pro hluk z provozoven (např. továrny, výrobny, dílny, prádelny, stravovací a kulturní zařízení) a z jiných stacionárních zdrojů (např. vzduchotechnické systémy, kompresory, chladící agregáty). Použije se i pro hluk působený vozidly, která se pohybují na neveřejných komunikacích (pozemní doprava a přeprava v areálech závodů, stavenišť apod.). Dále pro hluk stavebních strojů pohybujících se v místě svého nasazení.
2) Použije se pro hluk z pozemní dopravy na veřejných komunikacích.
3) Použije se pro hluk v okolí hlavních pozemních komunikací, kde hluk z dopravy na těchto komunikacích je převažující a v ochranném pásmu drah.
4) Použije se pro starou hlukovou zátěž z pozemních komunikací a z drážní dopravy. Tato korekce zůstává zachována i po rekonstrukci nebo opravě komunikace, při které nesmí dojít ke zhoršení stávající hlučnosti v chráněných venkovních prostorech staveb, a pro krátkodobé objízdné trasy. Rekonstrukcí nebo opravou komunikace se rozumí položení nového povrchu, výměna kolejového svršku, případně rozšíření vozovek při zachování směrového nebo výškového vedení.
Nejvyšší přípustná hodnota hluku ze stavební činnosti se stanoví ze vztahu:
L = L + 10 . log [(126 + t )/t ],
Aeq,s Aeq,T 1 1
kde
t je doba trvání hluku ze stavební činnosti v hodinách
1 v období 7:00 - 21:00 hod.
L je nejvyšší přípustná ekvivalentní hladina akustického
Aeq,T tlaku A stanovená podle § 12 odst. 2
Hladina zvukové expozice
L
CRE
pro jednotlivé vysokoenergetické hlukové impulsy se stanoví ze vztahů
L = 2,0 L - 93 pro L > 100 dB
CRE CE CE
L = 1,18 L - 11 pro L < 100 dB.
CRE CE CE
------------------------------------------------------------------