Účelová nástavba
5. Účelová nástavba je přednostně ovládána ze základního obslužného místa v prostoru točny a je vybavena nejméně jedním dalším obslužným místem umožňujícím bezpečné ovládání základních provozních funkcí automobilové plošiny. Způsob obsluhy je na všech obslužných místech shodný.
6. Účelová nástavba automobilové plošiny je vybavena samočinným zařízením, které zastaví její pohyb při dosažení mezní hodnoty nebo při kontaktu s překážkou.
7. Automobilová plošina s účelovou nástavbou v jiné než transportní poloze se zajišťuje blokací proti jízdě.
8. Automobilová plošina je konstruována tak, aby bylo vyloučeno uvedení účelové nástavby do činnosti při jízdě.
9. Obslužné místo je vybaveno
a) zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností účelové nástavby,
b) zařízením pro spouštění a vypínání motoru,
c) varovnou signalizací při dosažení limitních a nedovolených provozních stavů,
d) ochranným zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností účelové nástavby při náhlé ztrátě pozornosti obsluhy.
10. Na základním obslužném místě je
a) nouzové ovládací zařízení pro složení účelové nástavby do transportní polohy,
b) sedačka pro obsluhu, jde-li o automobilovou plošinu v provedení základním a speciálním rozšířeném.
11. Jednotlivá ramena, koš a u provedení speciálního rozšířeného žebříková sada jsou osvětleny; intenzita světla je nejméně 5 luxů.
12. Účelová nástavba automobilové plošiny je konstruována tak, aby umožňovala otáčení podél svislé osy bez omezení.
13. Účelová nástavba je konstruována tak, aby umožňovala vysunutí a zasunutí automobilové plošiny teleskopické nebo automobilové plošiny kombinované v každé poloze vztyčení nebo sklopení v rozsahu pracovního diagramu.
14. Stabilizační podpěry se vysunují na obě strany nebo samostatně jen na jednu stranu při zachování bezpečného provozu. Podmínka jednostranného vysunutí stabilizačních podpěr nemusí být splněna u automobilových plošin kloubových a kombinovaných.
15. Zařízení pro ovládání stabilizačních podpěr je umístěno na zadní straně automobilové plošiny tak, aby obsluha mohla při manipulaci sledovat stabilizační podpěry opticky.
16. Stabilizační podpěry jsou konstruovány tak, aby umožňovaly vyrovnání automobilové plošiny vysunutím v místě nejméně 50 mm pod úrovní základní plochy a nejméně 150 mm nad úrovní základní plochy, na které automobilová plošina stojí.
17. Přítlačné desky ve spodní části stabilizačních podpěr jsou konstruovány k možnému vychýlení všemi směry od vodorovné roviny o nejméně 15°.
18. Na stabilizačních podpěrách je umístěn zdroj žlutého přerušovaného světla, který se samočinně zapíná při vysunutí podpěr z transportní polohy.
19. Stabilizační podpěry jsou konstruovány tak, aby vylučovaly jakoukoliv manipulaci s nimi, pokud účelová nástavba není v transportní poloze.
20. Účelová nástavba je konstruovaná tak, aby při přerušení funkce jejího strojového pohonu bylo možné v režimu nouzového provozu provést veškeré úkony potřebné k jejímu složení do transportní polohy s plně zatíženým košem.
21. Signalizace provozu účelové nástavby automobilové plošiny informuje o
a) srovnaných příčlích žebříkové sady, pokud je součástí automobilové plošiny, bílým světlem,
b) stavu umožňujícím základní funkce, a to žlutým nebo zeleným světlem,
c) překročení bezpečných parametrů, a to červeným světlem a zvukovým signálem,
d) zatížení v závislosti na vyložení a výšce,
e) podélném a příčném naklonění účelové nástavby, pokud není účelová nástavba automaticky nivelizována,
f) opření ramen při vysunutí,
g) transportní poloze ramen,
h) stavu oleje v hydraulickém systému.
22. Zařízení informující o příčném a podélném naklonění automobilu je umístěno v zorném poli řidiče. Pokud není účelová nástavba automaticky nivelizována nebo blokována v činnosti podpěr, je zařízení umístěno také v prostoru ovládání stabilizačních podpěr.
23. Dorozumívací zařízení je umístěno mezi prostorem základního obslužného místa a košem.
24. Pevný rozvod hasiva umístěný na ramenech automobilové plošiny je konstruován tak, aby zajišťoval dodávku hasiva do koše v celém rozsahu pracovního diagramu automobilové plošiny. Pro výtlačná hrdla platí úprava podle bodu 13 přílohy č. 3.