Účelová nástavba
7. Žebříková sada se konstruuje tak, aby umožňovala vztyčování a sklápění minimálně v rozpětí úhlů od -5° do 70° ve vztahu k vodorovné rovině. Žebříková sada se otáčí podél svislé osy bez omezení v úhlu větším než 360°.
8. .Žebříková sada je konstruována tak, aby v každé poloze vztyčení nebo sklopení v rozsahu pracovního diagramu umožňovala vysunutí a zasunutí.
9. Zabezpečovací zařízení pro zajištění žebříkové sady v každé poloze vysunutí nebo vztyčení je na účelové nástavbě automobilového žebříku zdvojeno; je konstruováno tak, aby žebříkovou sadu zajistilo ve zvolené poloze i při vypnutém pohonu.
10. Každý díl žebříkové sady je vybaven zadržovacím zábradlím o výšce nejméně 280 mm po celé své délce; světlá šířka mezi zábradlím je nejméně 450 mm.
11. Účelová nástavba automobilového žebříku je vybavena samočinným zařízením, které zastaví její pohyb při dosažení mezní hodnoty vztyčení či vysunutí nebo při kontaktu s překážkou.
12. Automobilový žebřík je konstruován tak, aby v případě, že jeho účelová nástavba je v jiné než transportní poloze, byl blokován proti jízdě.
13. Automobilový žebřík je konstruován tak, aby bylo vyloučeno uvedení požární nástavby do činnosti při jízdě.
14. Stabilizační podpěry se vysunují na obě strany nebo samostatně jen na jednu stranu při zachování bezpečného provozu.
15. Zařízení pro ovládání stabilizačních podpěr je umístěno na zadní straně automobilového žebříku tak, aby obsluha mohla při manipulaci opticky sledovat stabilizační podpěry.
16. Stabilizační podpěry jsou konstruovány tak, aby umožňovaly vyrovnání automobilového žebříku vysunutím v místě nejméně 50 mm pod úrovní základní plochy a nejméně 150 mm nad úrovní základní plochy, na které automobilový žebřík stojí.
17. Přítlačné desky ve spodní části stabilizačních podpěr jsou konstruovány k možnému vychýlení všemi směry od vodorovné roviny o nejméně 15°.
18. Účelová nástavba je konstruována tak, aby umožňovala dosažení přítlačné síly stabilizačních podpěr a kol na odlehčené straně automobilového žebříku v základním provedení nejméně 8 kN.
19. Na stabilizačních podpěrách je umístěn zdroj žlutého přerušovaného světla, který se samočinně zapíná při vysunutí podpěr z transportní polohy.
20. Stabilizační podpěry jsou konstruovány tak, aby vylučovaly jakoukoliv manipulaci s nimi, pokud účelová nástavba není v transportní poloze.
21. Účelová nástavba je přednostně ovládána ze základního obslužného místa v prostoru levé strany točny a je vybavena nejméně jedním dalším obslužným místem umožňujícím bezpečné ovládání základních provozních funkcí automobilového žebříku. Způsob obsluhy na všech obslužných místech je shodný.
22. Obslužné místo je vybaveno
a) aktivním zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností účelové nástavby,
b) zařízením pro spouštění a vypínání motoru,
c) varovnou signalizací při dosažení limitních a nedovolených provozních stavů,
d) ochranným zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností účelové nástavby při náhlé ztrátě pozornosti obsluhy.
23. Na základním obslužném místě je
a) pracovní diagram automobilového žebříku,
b) nouzové ovládací zařízení pro složení účelové nástavby do transportní polohy,
c) sedačka pro obsluhu u automobilového žebříku v provedení základním a v provedení speciálním rozšířeném.
24. Automobilový žebřík je vybaven zařízením sledujícím rychlost větru v úrovni vrcholu žebříkové sady a přenášejícím získané informace na obslužná místa.
25. Žebříková sada i koš jsou osvětleny. Nejmenší intenzita světla na příčlích a na podlaze koše je 5 luxů.
26. Účelová nástavba je konstruována tak, aby při přerušení funkce strojového pohonu účelové nástavby bylo možné v režimu nouzového provozu provést veškeré úkony potřebné ke složení účelové nástavby do transportní polohy s plně zatíženým košem či
výtahem.
27. Signalizace provozu účelové nástavby automobilového žebříku informuje o
a) srovnaných příčlích žebříkové sady, a to bílým světlem,
b) stavu umožňujícím základní funkce, a to žlutým nebo zeleným světlem,
c) překročení bezpečných parametrů, a to červeným světlem a zvukovým signálem,
d) zatížení v závislosti na vyložení a výšce,
e) podélném a příčném naklonění účelové nástavby, pokud není účelová nástavba automaticky nivelizována,
f) opření žebříkové sady při vysunutí,
g) transportní poloze žebříkové sady,
h) stavu oleje v hydraulickém systému.
28. Zařízení informující o příčném a podélném naklonění automobilu je umístěno v zorném poli řidiče. Pokud není účelová nástavba automaticky nivelizována nebo blokována v činnosti podpěr, je umístěna také v prostoru ovládání stabilizačních podpěr.
29. Dorozumívací zařízení je umístěno mezi prostorem základního obslužného místa a košem.
30. Automobilový žebřík s dostupnou výškou do 40 m je konstruován tak, aby doba potřebná k dosažení maximální výšky a pootočení žebříkové sady s košem o 90° byla nejvýše 180 sekund. Obdobné platí i pro dobu uvedení automobilového žebříku do transportní polohy.