CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 49/2003 Sb. Vyhláška o technických podmínkách požární techniky Příloha č. 10 - Technické podmínky požárníku kontejneru a požárního kontejnerového nosiče

Příloha č. 10 - Technické podmínky požárníku kontejneru a požárního kontejnerového nosiče

49/2003 Sb. Vyhláška o technických podmínkách požární techniky

Příloha č. 10

Technické podmínky požárníku kontejneru a požárního kontejnerového nosiče

1. Požární kontejner je tvořen kontejnerovým rámem, na kterém je uložena kontejnerová karosérie. Požární kontejner je konstruován tak, aby bylo možné jeho nakládání na požární kontejnerový nosič a skládání z tohoto nosiče jednoramenným podélně uloženým hákovým mechanizmem.

2. U kontejnerového automobilu střední a těžké hmotnostní třídy je závěsné oko kontejnerového rámu požárního kontejneru ve výšce 1570 mm od spodní části tohoto rámu. U kontejnerového automobilu střední hmotnostní třídy, jehož hmotnost nepřesahuje 5000 kg, může být tato výška 1000 mm.

3. Vnitřní výška skříňového kontejneru určeného k pohybu osob je nejméně 1900 mm.

4. Požární kontejner je konstruován tak, aby u

a) skříňového provedení bylo možné jeho bezpečné použití po naložení na požární kontejnerový nosič i po jeho složení na volnou plochu,

b) provedení určeného k odvozu nebezpečných látek bylo možné jeho spolehlivé zajištění proti uvolnění od požárního kontejnerového nosiče při náhlé změně polohy, např. při převrácení.

5. Požární kontejner pro převoz nebezpečných látek je konstruován tak, aby odpovídal Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR).

6. Požární kontejner je konstruován tak, aby umožňoval zkřížení, které vznikne při najetí požárního kontejnerového nosiče předním kolem a současně diagonálně umístněným zadním kolem na vyvýšeninu vysokou nejméně 200 mm nad úroveň. komunikace, při současném zachování všech jeho funkcí v plném rozsahu.

7. Výstupky na přední stěně požárního kontejneru jsou provedeny tak, aby po stranách kontejnerového rámu přesahovaly délku karosérie na pravé straně nejvíce o 210 mm a na levé straně nejvíce o 130 mm.

8. Hmotnost vybaveného požárního kontejneru nepřekračuje 90 % nosnosti požárního kontejnerového nosiče.

9. Požární kontejner, který je vybaven elektrickým rozvodem o napětí shodném s elektrickým napětím požárního kontejnerového nosiče, je vybaven dvanáctipólovou elektrickou zásuvkou na své přední části vlevo tak, aby propojení s požárním kontejnerovým nosičem bylo přístupné ze země.

10. Požární kontejner vybavený elektrickým rozvodem napojitelným na požární kontejnerový nosič, je na přední stěně v prostoru propojovacího místa vybaven hlavním vypínačem.

11. Propojení požárního kontejneru s požárním kontejnerovým nosičem elektrickým nebo tlakovým rozvodem je provedeno tak, aby bylo možné samočinné odpojení bez poškození při jeho skládání z požárního kontejnerového nosiče.

12. Kontejnerový rám je v zadní spodní části požárního kontejneru vybaven dvěma pojezdovými válci, které svým odvalováním umožňují jeho posunování po ploše, na které stojí požární kontejnerový nosič. Pojezdové válce jsou konstruovány tak, aby umožňovaly pohyb požárního kontejneru, který je přední stranou zavěšen na požárním kontejnerovém nosiči, po pevné ploše v úseku nejméně 100 m, při zatížení požárního kontejneru na 50 % své celkové přípustné hmotnosti, s tím, že hmotnost dosahuje nejméně 3300 kg.

13. Celková vnější výška požárního kontejneru včetně kontejnerového rámu je nejvíce 2500 mm.

14. Největší celkové rozměry požárního kontejneru s požárním kontejnerovým nosičem jsou

a) délka 9500 mm,

b) šířka 2550 mm,

c) výška 4000 mm.