CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 48/2012 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Bermud o výměně informací v daňových záležitostech Příloha - Protokol týkající se interpretace a aplikace dohody mezi vládou České republiky a vládou Bermud o výměně informací v daňových záležitostech

Příloha - Protokol týkající se interpretace a aplikace dohody mezi vládou České republiky a vládou Bermud o výměně informací v daňových záležitostech

48/2012 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Bermud o výměně informací v daňových záležitostech

Příloha

Protokol týkající se interpretace a aplikace dohody mezi vládou České republiky a vládou Bermud o výměně informací v daňových záležitostech

1. Tento protokol vymezuje záměry smluvních stran ve vztahu k záležitostem, jichž se týká.

2. S ohledem na článek 1 této Dohody je vzájemně dohodnuto, že termín "relevantní" v tomto článku zahrnuje standard pro termín "předvídatelně významný" a "předvídatelná relevance (významnost)" tak jak je vysvětleno v odstavci č. 4 článku 1 komentáře k Modelové dohodě OECD o výměně informací v daňových záležitostech z roku 2002.

1. S ohledem na článek 5 dožádaná strana nesmí požadovat, aby byly určité záznamy archivovány déle, než jak je stanoveno dle vnitrostátního práva dožádané strany, v souladu s mezinárodními standardy, nicméně příslušný orgán dožádané strany použije dostupná opatření k získávání informací, pokud má požadované informace skutečně v držení.

2. S ohledem na Článek 9 této Dohody je vzájemně dohodnuto následující:

(a) Běžné náklady vynaložené za účelem odpovědí na žádost o informace ponese dožádaná strana. Takovéto běžné náklady zahrnují běžné interní správní náklady příslušného orgánu a jakékoli menší externí náklady jako např. náklady za kurýry.

(b) Všechny přiměřené náklady vynaložené třetími stranami v souvislosti s plněním žádosti o výměnu informací jsou považovány za mimořádné náklady a ponese je žádající strana. Příklady mimořádných nákladů zahrnují, ale nejsou omezeny následujícím výčtem:

(i) přiměřené poplatky za personál zaměstnaný třetími stranami v souvislosti s pomocí se žádostí;

(ii) přiměřené poplatky účtované třetími stranami za provádění výzkumu;

(iii) přiměřené poplatky účtované třetími stranami za pořizování kopií;

(iv) přiměřené náklady na zajištění expertů, tlumočníků nebo překladatelů;

(v) přiměřené náklady za přepravu dokumentů žádající straně;

(vi) přiměřené soudní náklady dožádané strany ve vztahu ke konkrétní žádosti o informace;

(vii) přiměřené náklady za získání výslechů a svědectví;

(viii) přiměřené poplatky v souladu s částkami přípustnými dle platné legislativní úpravy vzniklé v souvislosti s osobou, která dobrovolně a sama od sebe poskytne rozhovor, výpověď nebo svědectví související s konkrétní žádostí o informace.

(c) Příslušné orgány budou vzájemně konzultovat v jakémkoliv konkrétním případě, kde lze předpokládat, že mimořádné náklady převýší 500 USD za účelem zjištění, zda chce žádající strana pokračovat v žádosti a zda ponese náklady.

(d) V případě, že dožádaná strana shledá obtížným nebo nemožným zabývat se jednou či několika žádostmi o informace žádající strany, z důvodu limitovaného počtu zaměstnanců nebo finančních zdrojů, příslušné orgány budou záležitost konzultovat a pokud bude vzájemně dohodnuto, žádající strana ponese náklady spojené s vyřízením jedné či více žádostí.

******************************************************************