Rozpočet a financování
6. platová třída
1. Kompletace a příprava dokumentů pro kontrolu poskytování prostředků z podpůrných programů a žádostí o podpory z rozpočtu samosprávného celku.
7. platová třída
1. Ověřování výše platební povinnosti a vystavování předpisných, odpisných a přeúčtovacích platebních poukazů.
8. platová třída
1. Příprava ucelených částí rozpočtu obce včetně kontrolní činnosti.
2. Příprava podmínek sdružování finančních prostředků města s právnickými nebo fyzickými osobami včetně vyhodnocování jejich plnění.
9. platová třída
l. Rozpis ukazatelů státního rozpočtu, sledování čerpání rozpočtu, plnění závazných ukazatelů a dodržování mzdové regulace, rozborová činnost a analýza vývoje nákladovosti vůči rozpočtovaným subjektům.
2. Příprava návrhů rozpočtu obce, zdrojů příjmů a zaměření výdajů. Provádění a zabezpečování přípravy, zpracovávání a sestavování rozpočtu obce nebo její části. Rozpis, kontrola a sledování plnění rozpočtu, zajišťování rozpočtových změn.
3. Zajišťování agendy správy dotací nebo jiných účelově vázaných prostředků. Kontrola čerpání a užití dotací nebo jiných účelově vázaných rozpočtových prostředků včetně stanovování odvodů a penále za jejich neoprávněné použití nebo zadržení.
4. Metodické usměrňování částí obce na úseku financování.
5. Zajišťování agendy veřejných sbírek včetně dozoru.
6. Metodické usměrňování obcí a příspěvkových organizací v oblasti výkaznictví, kontroly a usměrňování dat za kraj.
10. platová třída
1. Sestavování rozpočtů územních správních úřadů.
2. Koordinace kontrolní působnosti ministerstva financí ve vztahu k územním rozpočtům, kontrola stanovených podmínek u poskytovaných dotací, zpracovávání návrhů rozhodnutí k předloženým žádostem o povolení úlev z placení odvodů a penále z důvodu zamezení tvrdostí zákona.
3. Provádění rozpočtových opatření finančního vztahu státního rozpočtu k rozpočtu územních orgánů v průběhu rozpočtového roku.
4. Hodnocení vývoje finančního hospodaření územních rozpočtů a vypracovávání podkladů pro státní závěrečný účet.
5. Sestavování rozpočtu pro oblast školství a modifikace územních normativů na jednotlivé školy a školská zařízení v územním celku.
6. Sestavování návrhu rozpočtu s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování, usměrňování hospodaření podle tohoto rozpočtu a jeho vyhodnocování. Realizace a vyhodnocení vnitřních rozpočtových opatření na jednotlivé organizační složky. Zabezpečování rozpisu ukazatelů rozpočtu samosprávného celku pro organizační složky, městské části, organizace a další příjemce prostředků.
7. Zajišťování financování obce nebo její části, zpracovávání analýzy efektivnosti vynakládaných finančních prostředků a předkládání doporučení a návrhů opatření ke zlepšení efektivnosti hospodaření.
8. Stanovování metodických postupů v oblasti rozpočtového hospodaření, daní, financování a správy majetku.
9. Koordinace činností souvisejících s podáváním žádostí o podpory a dotace a přijímáním podpor a dotací a s plněním závazků vzniklých přijetím podpory a závěrečným vyhodnocením čerpání podpory. Stanovování postupů a zásad výběru žadatelů o podpory včetně vyhodnocování projektů. Zpracovávání a předkládání závěrečného vypořádání přiznaných dotací a podpor.
11. platová třída
1.Vytváření územní finanční politiky v jednom nebo více oborech činnosti státní správy nebo samosprávy, provádění rozpisu závazných a orientačních ukazatelů rozpočtu k zajištění chodu spravovaného území s přihlédnutím k prioritám jednotlivých druhů výdajů.
2. Posuzování požadavků financovaných organizací nad rámec schváleného rozpočtu z hlediska věcnosti, účelovosti a hospodárnosti a v návaznosti na to provádění rozpočtových opatření ve své pravomoci.
3. Koncepční a rozvojová činnost na vymezených úsecích finančních vztahů k územním rozpočtům včetně poskytování účelových systémových dotací nebo individuálních dotací ze státního rozpočtu.
4. Analytické práce v oblasti dotační politiky státu ve vztahu k územním rozpočtům a v oblasti vývoje jejich finančního hospodaření.
5. Posuzování návrhů dotací poskytovaných ze státního rozpočtu do rozpočtu územních orgánů.
6. Zajišťování agendy účelového určování centrálních zdrojů pro jednotlivé akce, posuzování žádostí podnikatelských subjektů zaměstnávajících občany se zvláštní pracovní způsobilostí o poskytnutí dotací ze státního rozpočtu, nestátních neziskových organizací, sociální péče apod.
7. Realizace a vyhodnocování vnitřních rozpočtových opatření na jednotlivé organizační složky státu a příspěvkové organizace.
8. Zajišťování rozpisů schválených limitů a ukazatelů na jednotlivé organizační složky kapitoly ministerstva. Otevírání a potvrzováni rozpočtových limitů jednotlivým organizačním.složkám kapitoly ministerstva. Zpracovávání prováděcích předpisů pro jednotlivé organizační složky a příspěvkové organizace kapitoly ministerstva k rozborům hospodaření, jejich analyzování a zpracovávání návrhů potřebných opatření pro zabezpečení hospodaření kapitoly ministerstva s prostředky státního rozpočtu.
9. Zabezpečování rozpisu ukazatelů rozpočtu kapitoly pro resortní organizace a další příjemce prostředků.
10. Zpracovávání zásad, koordinace a usměrňování sestavování rozpočtu statutárního města nebo kraje a hospodaření podle něj včetně zásad pro jeho sledování a způsobu zúčtování. Provádění analytických a predikčních činností pro přípravu rozpočtu kraje nebo hlavního města Prahy.
11. Zpracovávání zásad, koordinace a usměrňování financováni ve statutárním městě nebo v kraji (místních daní a poplatků, přijímání a poskytování úvěrů, kapitálové správy, dotací, návratných finančních výpomocí, půjček a dalších účelově vázaných výdajů z rozpočtu) včetně vyhodnocování hospodaření.
12. Vyhledávání mimorozpočtových zdrojů z dotačních titulů, zahraničních a jiných zdrojů. Stanovování finančních možností obce v rámci střednědobé a dlouhodobé strategie včetně sledování majetkových a obchodních podílů.
13. Kontrola dodržování dotační politiky při využívání dotačních prostředků dotovanými subjekty v daném území.
14. Stanovování postupů, zásad a metodik pro poskytování finančních podpor, pro výběr žadatelů o podpory včetně vyhodnocování projektů.
15. Stanovování zásad financování z prostředků státních fondů.
16. Realizace a vyhodnocování dodatků na zprostředkující subjekty a konečné příjemce prostředků z fondů Evropské unie.
12. platová třída
1. Koordinace a kontrola finančně plánovací a finančně právní činnosti v resortu.
2. Vypracovávání návrhů častí rozpočtů resortu.
3. Metodické řízení a koordinace rozpočtového procesu v podřízených organizačních složkách.
4. Příprava a realizace smlouvy mezi ministerstvem a příslušným subjektem při vládou schválené záruce za bankovní či jiné úvěry nebo při poskytnutí návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu, posuzování požadavků a návrhu rozpočtu státních fondů, zajišťování finanční analýzy státních fondů.
5. Posuzování a analýza možností využívání prostředků ze strukturálních fondů a z programů Evropského společenství.
6. Zpracovávání metodiky přípravy návrhů rozpočtu územních samosprávných celků.
7. Zpracování analýz a hodnocení rozpočtového určení výnosů daní.
8. Analýzy vývoje jednotlivých daňových příjmů uplatňované pro sestavení rozpočtových objemů pro příslušný rozpočtový rok a pro stanovení územní vyrovnávací dotace.
9. Metodické řízení, organizace a usměrňování hospodaření s rozpočtovými prostředky podle jednotlivých příjmových a výdajových oblastí kapitoly.
10. Metodické řízení a koordinace rozpočtového procesu u zprostředkujících subjektů a konečných příjemců prostředků z fondů Evropské unie.
11. Metodické řízení, organizace a usměrňování hospodaření s prostředky fondů Evropské unie podle jednotlivých příjmových a výdajových oblastí operačních programů a programových dokumentů.
13. platová třída
1. Stanovování hlavních směrů rozvoje a metodiky financování příslušného odvětví , tvorba souhrnné koncepce a metodiky financování kraje nebo hlavního města Prahy.
2. Zpracovávání souhrnu státního rozpočtu a závěrečného účtu za kapitolu, posuzování požadavků nad rámec schváleného rozpočtu z hlediska věcnosti, účelovosti a hospodárnosti a v návaznosti na to provádění rozpočtových opatření.
3. Koordinace a metodické usměrňování procesu tvorby státního rozpočtu, zpracování analýzy finančních dopadů na vývoj odvětví a efektivnosti vynakládaných finančních prostředků, vývojových tendencí a struktur odvětví, možností jejich sjednocování a aplikace do jiných odvětví.
4. Navrhování zásadních obecných postupů vedoucích ke snižování výdajů a zvyšování příjmů financovaného odvětví.
5. Vytváření metodických pokynů pro rozpočtování prostředků státního rozpočtu a finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem.
6. Usměrňování finančních vztahů podnikatelských subjektů, občanských sdružení, církví, rozpočtových a příspěvkových organizací a ústředních orgánů při zúčtování se státním rozpočtem za financované kapitoly.
7. Tvorba koncepce a pravidel dotační politiky resortu (kapitoly) včetně její koordinace.
8. Utváření a zajišťování realizace systému financování veřejné správy.
9. Hodnocení vývoje účasti centrálních zdrojů na financování programů při tvorbě rozpočtového výhledu a střednědobých a dlouhodobých finančních plánů.
10. Realizace systému programového financování z centrálních zdrojů a její uplatňování v praxi.
11. Zpracovávání strategie účasti státu na financování rozvoje energetických, dopravních, poštovních a telekomunikačních sítí nebo dalších systémů.
12. Koordinace přípravy a realizace smluv o podmínkách převzetí státních záruk za bankovní úvěry poskytované určeným subjektům.
13. Příprava programů spolupráce České republiky s Evropským společenstvím z hlediska financování.
14. Tvorba koncepce rozpočtu a dotační politiky kraje nebo hlavního města Prahy.
15. Koordinace a metodické usměrňování procesu tvorby finančních částí operačních programů a programových dokumentů, zpracovávání analýzy finančních dopadů na vývoj odvětví a regionů a efektivnosti vynakládaných finančních prostředků, vývojových tendencí a struktur odvětví a regionů, možností jejich sjednocování a aplikace do jiných odvětví a regionů.
16. Vytváření metodických pokynů pro rozpočtování prostředků fondů Evropské unie a finanční vypořádání vztahů s platebními jednotkami operačních programů a programových dokumentů.
17. Usměrňování finančních vztahů zprostředkujících subjektů a konečných příjemců za finanční části operačních programů a programových dokumentů.
18. Celostátní metodické usměrňování a koordinace využívání prostředků Evropské unie.
14. platová třída
1. Utváření bilančních vztahů u základních ukazatelů státního rozpočtu a státního závěrečného účtu v celorepublikovém měřítku.
2. Stanovování zásad a principů tvorby státního rozpočtu včetně vyhodnocování realizace přijatých principů.
3. Zpracovávání návrhů, přístupů a východisek pro sestavení státního rozpočtu nebo státního závěrečného účtu.
4. Tvorba koncepce financování v působnosti ministerstva.
5. Zpracovávání zásada metodiky rozpočtování jednotlivých kapitol, příprava ukazatelů kapitol státního rozpočtu.
6. Tvorba koncepcí dlouhodobého vývoje jednotlivých odvětví z hlediska možností bilance státního rozpočtu a dlouhodobé finanční a rozpočtové politiky státu.
7. Koordinace finančních a rozpočtových vztahů České republiky k Evropské unii.
8. Stanovování zásad a principů tvorby finančních částí celostátních operačních programů a programových dokumentů včetně vyhodnocování realizace přijatých principů finančních částí operačních programů a programových dokumentů a projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie.
9. Zpracovávání návrhů, přístupů a východisek pro sestavení finanční části celostátních operačních programů a programových dokumentů. Tvorba rozpočtových výhledů.