CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 464/2005 Sb. Nařízení vlády, kterým se stanoví technické požadavky na měřidla 7. Kolejové váhy s automatickou činností

7. Kolejové váhy s automatickou činností

464/2005 Sb. Nařízení vlády, kterým se stanoví technické požadavky na měřidla

7. Kolejové váhy s automatickou činností

7.1 Třídy přesnosti

Váhy se dělí do těchto čtyř tříd přesnosti:

0,2; 0,5; 1; 2.

7.2 Největší dovolené chyby (MPE)

7.2.1 Největší dovolené chyby (MPE) pro vážení za pohybu jednotlivého železničního kolejového vozidla nebo celého vlaku jsou uvedeny v tabulce 9.

Tabulka 9

+-----------------+-------------------------------+

| Třída přesnosti | Největší dovolené chyby (MPE) |

+-----------------+-------------------------------+

| 0,2 | ± 0,1 % |

+-----------------+-------------------------------+

| 0,5 | ± 0,25 % |

+-----------------+-------------------------------+

| 1 | ± 0,5 % |

| | |

+-----------------+-------------------------------+

| 2 | ± 1,0 % |

+-----------------+-------------------------------+

7.2.2 Největší dovolené chyby (MPE) pro hmotnost spojených nebo rozpojených železničních kolejových vozidel vážených za pohybu musí být rovny větší z následujících hodnot:

a) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice;

b) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice pro hmotnost rovnající se 35 % maximální hmotnosti železničního kolejového vozidla (podle údaje uvedeného na popisném značení);

c) jeden dílek stupnice (d).

7.2.3 Největší dovolené chyby (MPE) pro hmotnosti vlaku váženého za pohybu musí být rovny větší z následujících hodnot:

a) hodnota vypočtená podle tabulky 9 zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice;

b) hodnota vypočtená podle tabulky 9 pro hmotnost jednoho železničního kolejového vozidla rovnající se 35 % maximální hmotnosti železničního kolejového vozidla (podle údaje uvedeného na popisném označení), vynásobená počtem referenčních železničních kolejových vozidel ve vlaku (ne větším než 10) a zaokrouhlená na nejbližší dílek stupnice;

c) jeden dílek stupnice (d) pro každé železniční kolejové vozidlo zařazené do vlaku, nejvýše však 10 d.

7.2.4 Při vážení spojených železničních kolejových vozidel mohou být chyby, které nejsou větší než 10 % výsledků vážení získaných z jednoho nebo více průjezdů vlaku, větší než příslušná největší dovolená chyba (MPE) uvedená v bodě 7.2.2, ale nesmí být větší než dvojnásobek největší dovolené chyby (MPE).

7.3 Dílek stupnice (d)

Vztah mezi třídou přesnosti a dílkem stupnice musí být podle tabulky 10.

Tabulka 10

+-----------------+--------------------+

| Třída přesnosti | Dílek stupnice (d) |

+-----------------+--------------------+

| 0,2 | d ≤ 50 kg |

+-----------------+--------------------+

| 0,5 | d ≤ 100 kg |

+-----------------+--------------------+

| 1 | d ≤ 200 kg |

+-----------------+--------------------+

| 2 | d ≤ 500 kg |

+-----------------+--------------------+

7.4 Vážicí rozsah

7.4.1 Minimální váživost nesmí být menší než 1 t a větší než hodnota výsledku získaného vydělením minimální hmotnosti železničního kolejového vozidla počtem dílčích vážení.

7.4.2 Minimální hmotnost železničního vozu nesmí být menší než 50 d.

7.5 Provoz při působení ovlivňující veličiny a elektromagnetického rušení

7.5.1 Největší dovolená chyba (MPE) způsobená ovlivňující veličinou musí být podle tabulky 11.

Tabulka 11

+------------------------------+-------------------+

| Zatížení (m) vyjádřené | Největší dovolené |

| pomocí ověřovacích dílků (d) | chyby (MPE) |

+------------------------------+-------------------+

| 0 < m ≤ 500 | ± 0,5 d |

+------------------------------+-------------------+

| 500 < m ≤ 2 000 | ± 1,0 d |

+------------------------------+-------------------+

| 2 000 < m ≤ 10 000 | ± 1,5 d |

+------------------------------+-------------------+

7.5.2 Hodnota kritické změny způsobená rušením je rovna jednomu dílku stupnice.

------------------------------------------------------------------