2. Požadavky na konstrukci
2.1 Taxametr musí být zkonstruován tak, aby počítal vzdálenost a měřil dobu trvání jízdy.
2.2 Taxametr musí být zkonstruován tak, aby při pracovní poloze "Obsazeno" počítal a ukazoval jízdné po určitých přírůstcích. Taxametr musí být rovněž zkonstruován tak, aby v pracovní poloze "Jízdné" ukazoval konečnou částku za jízdu.
2.3 Taxametr musí být schopen prostřednictvím vhodně zabezpečeného rozhraní poskytovat tyto údaje:
a) údaj o pracovním stavu: "Volný", "Obsazeno" nebo "Jízdné",
b) souhrnná data podle bodu 7.8,
c) všeobecné informace: konstantu generátoru signálu ujeté vzdálenosti, datum zapečetění, identifikaci vozidla, aktuální čas, identifikaci sazby,
d) informace o jízdném: celková účtovaná cena, jízdné, výpočet jízdného, příplatek, datum, počáteční čas jízdy, konečný čas jízdy, ujetou vzdálenost,
e) informace o sazbě (sazbách): parametry sazby (sazeb).
2.4 K rozhraní (rozhraním) taxametru musí být v souladu se zvláštním právním předpisem 9) připojeno odpovídající přídavné zařízení. K rozhraní (rozhraním) taxametru mohou být připojena i další přídavná zařízení. Jestliže je takové přídavné zařízení připojeno, pak musí být prostřednictvím zabezpečeného nastavení možné vyřadit automaticky taxametr z provozu z důvodů nepřipojení nebo nesprávné funkce tohoto přídavného zařízení.
2.5 Taxametr musí být schopen využívat běžně režimy výpočtu S a D. Mezi těmito režimy výpočtu musí existovat možnost volby prostřednictvím zabezpečeného nastavení.
2.6 V případě potřeby musí být možné taxametr nastavit na konstantu generátoru signálu ujeté vzdálenosti, k němuž má být připojen, a toto nastavení zabezpečit.
------------------------------------------------------------------
9) § 2 odst. 1 vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, ve znění vyhlášky č. 55/2003 Sb.