§ 9
Přijímání a propouštění klienta v případě oddělení celodenního nebo internátního
(1) Podmínkou přijetí klienta do oddělení celodenního nebo internátního je doporučení oddělení ambulantního ohledně nejvhodnější formy další péče podle § 5 písm. c). Oddělení ambulantní zdůvodňuje návrh na přijetí klienta do oddělení celodenního nebo internátního s přihlédnutím k jeho potřebám, možnostem a nejvhodnějším podmínkám plnění individuálního výchovného plánu.
(2) Před přijetím klienta do oddělení celodenního nebo internátního podepisuje ředitel smlouvu se zletilým klientem nebo se zákonným zástupcem nezletilého klienta.
(3) Smlouva o přijetí klienta do střediska (dále jen "smlouva") obsahuje zejména:
a) jméno, příjmení, datum a místo narození klienta, místo trvalého pobytu, popřípadě bydliště, nebyl-li trvalý pobyt udělen,
b) v případě nezletilých klientů rovněž jméno, příjmení a místo trvalého pobytu zákonných zástupců, popřípadě bydliště, nebyl-li trvalý pobyt udělen,
c) postup v případech souvisejících s poskytováním zdravotní péče nebo předpokládanou hospitalizací ve zdravotnickém zařízení, a v případě možnosti i způsob rychlého kontaktu,
d) datum přijetí a ukončení pobytu,
e) podmínky ukončení nebo přerušení pobytu,
f) potvrzení o seznámení se s vnitřním řádem střediska a souhlas s jeho dodržováním.
(4) Podmínkou přijetí klienta do střediska je předání řediteli:
a) dokladu o úhradě za stravování a ubytování ve středisku 15),
b) lékařského posudku o zdravotní způsobilosti 16) k umístění klienta do střediska ne starší 3 dnů,
c) písemného vyjádření zákonného zástupce nezletilého klienta, v případě zletilého klienta jeho písemné vyjádření, o aktuálním zdravotním stavu 17),
d) kopie posledního školního vysvědčení nebo výpisu ze školní matriky, případně kopie individuálního vzdělávacího plánu, pokud byl školou, kterou žák navštěvuje, vypracován,
e) v případě přijetí do oddělení internátního též očkovacího průkazu a průkazu pojištěnce zdravotní pojišťovny klienta.
(5) Ředitel projedná při přijetí se zletilým klientem, v případě nezletilého klienta s jeho zákonným zástupcem, postup v případech souvisejících s poskytováním zdravotní péče nebo předpokládanou hospitalizací ve zdravotnickém zařízení. Jedná-li se o neodkladnou hospitalizaci, ředitel bezodkladně písemně informuje zákonného zástupce nezletilého klienta.
(6) Při vstupním rozhovoru s klientem ověřuje ředitel údaje o důvodech umístění klienta do péče střediska a před podpisem smlouvy poučí klienta, v případě nezletilého klienta též jeho zákonného zástupce, o podmínkách pobytu ve středisku, o vnitřním řádu střediska a organizačním zajištění vzdělávání.
(7) Pohovory s klientem nebo se zákonným zástupcem nezletilého klienta, které ověřují skutečnosti podle odstavců 3, 5 a 6, jsou vedeny v prostorách, které umožňují důvěrné jednání a ochranu osobních údajů. O pohovorech je proveden záznam, který je součástí dokumentace o klientovi.
(8) Začlenění klienta do výchovné skupiny provádí pedagogický pracovník, který ho informuje o organizaci života ve výchovné skupině.
(9) Ředitel prokazatelně předává při ukončení pobytu zletilému klientovi nebo zákonnému zástupci nezletilého klienta závěrečnou zprávu, osobní věci klienta, očkovací průkaz a průkaz pojištěnce zdravotní pojišťovny, případně další dokumentaci, kterou středisko obdrželo při přijetí klienta do péče. Kopie závěrečné zprávy je součástí dokumentace o klientovi.
(10) Při ukládání a vyřazování dokumentace ve středisku se postupuje podle zvláštního právního předpisu 18).