§ 3
Požadavky na kvalitu lodních paliv
(1) Obsah síry v lodních palivech, která se používají na plavidlech námořní plavby podle § 1 odst. 1 písm. a), může být při plavbě v Baltském moři a v jeho přístavech a v Severním moři a v jeho přístavech nejvýše 1,5 % hmotnostních. Obsah síry v lodních palivech, která se používají na plavidlech námořní plavby na ostatních mořích se řídí ustanovením přílohy VI MARPOL 73/78 Mezinárodní úmluvy o zabránění znečišťování z lodí z roku 1973 včetně Protokolu k úmluvě z roku 1978.
(2) Obsah síry v lodním plynovém oleji uvedeném poprvé na trh České republiky nesmí překročit
a) do 31. prosince 2009 0,2 % hmotnostních,
b) od 1. ledna 2010 0,1 % hmotnostních.
(3) Obsah síry v lodních palivech používaných od 1. ledna 2010
a) vnitrozemskými plavidly,
b) plavidly námořní plavby v přístavech členských států Evropské unie
nesmí překročit 0,1 % hmotnostních.
(4) Změna na požadované lodní palivo u plavidel námořní plavby se uskuteční co nejdříve po připlutí plavidla do přístavu členské země Evropské unie a případná změna na původní lodní palivo se uskuteční co nejpozději před jeho odplutím.
(5) Ustanovení odstavců 3 a 4 se nevztahují na případy
a) kdy se plavidlo podle zveřejněného jízdního řádu v místě stání nezdržuje déle než 2 hodiny nebo v místě stání vypne všechny motory a po celou dobu odebírá elektrickou energii ze břehu,
b) vnitrozemských plavidel, majících osvědčení o shodě s Mezinárodní úmluvou o bezpečnosti lidského života na moři a nacházejících se na moři.